onsdag 8 juli 2009

Tiden går...

Ojoj tiden bara far iväg... Satt på bibban idag i väntan på bussen hem o råkade överhöra en diskussion mellan 2 tjejer; dom konstaterade att halva sommarlovet är över... O när jag tänker på det så för mig är det t.o.m. över hälften eftersom jag varit ledig ända sen mitten på maj... Än finns det mycket jag vill göra denna sommar:
  • fara till stranden o äntligen ta mig en simtur den här sommaren
  • fara ut me båt ti nån kobbe o mysa
  • vara på grillfest
  • träffa alla människor man int kommer att kunna träffa sen när hösten kommer
  • dansa, dansa mera på Indigo o Arken nu när man kommer in gratis på det sistnämnda
  • prova på äventyrsgolfen

Ngt jag dock hunnit med är att bli busspendlare. Hade tänkt att jag på det sättet skulle kunna utnyttja tiden bättre... Nåja inga vet ja om det riktigt blev så sen ändå... För det första:

  • måst jag stiga upp mycket tidigare på morronen,
  • måst jagcykla fram o tillbaka från busshållplatsen (vilket dock är bra träning så ett plus även om det känns lite tungt ibland),
  • är jag beroende av busstiderna,
  • är jag så trött när jag just stigit upp/slutat jobba att jag inte orkar läsa så mycket som jag tänkt utan måst vila istället (speciellt på hemvägen).

Appråpå föregående veckan så var NORDLEK denna gång en mycket intressant tillställning; ngt kaotisk i början då vi int riktigt bodde ngnstans utan fick känna på hur det var att vara hemlös o bo en kappsäck. Men till slut löste det sig o vi fick bo med mina otaktare så slutet gott allting gott. Sen så var det ansträngande eftersom vi varje dag hade åtminstone 2 uppträdanden av olika slag; visstugor, utlärning, deltagande i spelmanskonsert, danskonsert, kyrkokonsert, blandad spel- o danskonsert... För att int tala om att vi spenderade otaliga timmar på torget i Lahtis för att förbereda midsommarstången som arrangörerna ville ha dit. Själva resningen sen var mycket otraditionell p.ga. Lahtis stads säkerhetsbestämmelser... Jag tror aldrig att en midsommarstång har lyfts med kran förut... Trots allt detta hann jag också gå på en del danskurser o mera spontana danstillfällen, sista kvällen höll de tappraste av oss på ända fram till frukosten. Man är ju tvungen att få ut det mesta möjliga av en stämma som bara ordnas vart 3e år.

Det var allt för denna gång,

yours truly

Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar