söndag 1 juli 2012

Sommar och sol

I början av veckan undrade sambon ifall jag hade nåt planerat för helgen. Han tyckte nämligen att vi sku kunna hitta på nånting eftersom vi kommer att vara borta från varandra i knappa 1½ vecka då jag först far till Åland och sen till Norge. Hans plan var att vi skulle fara och cykla nånstans och mitt förslag var då Ekvalla på Kakskerta eftersom jag fått höra att det skulle vara fint :)

Så efter att ha packat picknickväskan och med simkläderna på cyklade vi de 13 km till stranden. Dock hade vi lite oväntat sällskap på vägen eftersom vi förstås råkat pricka in ett rullskridskolopp i området. Så turen tog lite längre än väntat^^ Innan dess lyckades vi också välja rutt genom stan där de hade medeltidsmarknad, suck och stön. Men väl framme sen var det nog värt det trots att sanden inte riktigt var sand-sand utan sandgrus och vattnet var som is.

Här kommer några bilder från dagens strapatser!

Medeltidsmarknaden. Sori men jag förstår mig inte på detta cräp.

Titta en midsommarstång på vägen!

Och här kommer rullskriskoåkarna! Det kändes som att vara jagad av de där sakerna från  The Wizard of Oz^^

Fotosession på Hirvensalo, P väntar tappert :)

Så här välkomnas man till Kakskerta

Ekvalla stranden

När vi kom runt 1-tiden var det inte så mycket folk på plats men när vi for var det ganska fullt

Småbåtshamn efter bron då man kommit (eller som här lämnar) Kakskerta

Vy från Hirvensalobron: Åbo slott och Majakkaranta

Rekommenderas om man är i Åbotrakterna under sommaren :)

//Sofi

3 kommentarer:

  1. Ojoj, i ett av de där vita husen till höger om tegelhusen (ej i bild alltså) på sista bilden bor ju vi :)

    Fin design förresten, gillar i synnerhet rubrikfonten :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, ca 400 meter längre fram på fotot där Pete väntar, dit var jag och L och kolla lgt (man ser int huset på bilden, men d e där nära i en liten skogsdunge) ^^
    Och joo, när jag såg rullskridskoåkarna så tänkte jag nog på er och er cykelfärd. Säkert sådär lagom kul att dela cykelvägen med en tävling :P

    SvaraRadera
  3. Tove: Haha, najs. Jag tänkte nog på er när jag cykla förbi o fundra över vilket hus ni bor i :) O jag har foto över det området också^^
    Thäänx, jag kände för en förändring!

    Emma: Vilket coincidence! Jag kolla faktiskt på kartan o var Haarla var och insåg att det bara var en bit efter nåt som jag lagt märke till.
    Mmm vi stanna i gräset när det kom stora klungor och sen tog vi till stora vägen^^

    SvaraRadera