måndag 7 januari 2013

Dag 23 - En bild som är tagen i staden där jag bor

Eftersom denna challenge calls for en bild som är tagen i staden som jag bor kan jag om jag vill gå så långt tillbaka som augusti 2008 eftersom det var då som jag en gång styrde kosan mot Åbo :) Nu är jag i mitt 4e Åbo-hem på 4,5 år :P

Här kommer en Åbo-bild från våren 2011 med de flesta av de klassiska monumenten (tyvärr är inte kvalitéen den bästa...), det är bara ån och slottet som fattas:

Vattentornet på Yliopistobacken, Observatoriet på Vårdberget, domkyrkan och Fibonaccis talföljd på Turku Energias skorsten
Bilden är tagen från takterassen av Ikituuri, det nya studenthuset med bara 1:or som är ett av de högsta bostadshusen i Åbo med sina 12 våningar. Vi var där då de hade öpper hus för att inspektera och to quote Irmeli så var trapphuset en acid trip. You don't wanna see it, I promise!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar