onsdag 9 januari 2013

Dag 24 - En bild som inte är tagen i staden där jag bor

Det råkade sig så att i samma mapp som bilden till den föregående challengen fanns det även en mapp med bilder från påsken på Irland 2011 så här bjuder jag på nåt som är raka motsatsen till Åbo - en liten stad på Irlands västkust inte så långt från Galway.

Ett litet samhälle i närheten av staden Gort, namnet har jag tyvärr förträngt. Nån  av mina medresenärer som minns?
Det var det fiolen som slutligen gjorde att min livslånga önskan att besöka Irland äntligen gick i uppfyllelse! Jag fick frågan om jag ville komma med min gamla fiolgrupp som skulle dit på resa. Och förstås sa jag inte nej!

Nu vill jag dit igen igen igen! :) Det var så awesome att folk spontant började spela och sjunga på varenda pub kändes det som. Det kan come true ifall vi lyckas komma oss till Bangor och hälsa på Irmeli för därifrån kan man bara ta färjan över till Dublin :) Ååååh, låt oss hoppas att vi lyckas pricka in det, kanske till och med nån gång mellan 11-25 maj så att Fia också kan komma med :) Och come to think of it så är slutet av maj egentligen inte så orealistiskt eftersom man då inte är bunden av föreläsningar och inte ännu av jobb. We'll see!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar