torsdag 3 januari 2013

Det gamla och det nya året

Alla bloggar som jag läser innehåller för tillfället en massa tillbaka- och framåtblickningar. Don't get me wrong, jag klagar inte men det betyder inte att jag själv kommer att lika exhaustively behandla det.

När jag frågade Fia häromdagen om hjälp till vad som varit bra med året 2012 så nämnde hon först min praktik på engelska insten. Och nog måste jag hålla med om att det var pretty awesome även om en hel del saker blev lidande. I övrigt innebar 2012 samboskap och första sommaren i Åbo. Båda två är riktigt bra. Dock kom vi aldrig iväg och simmade i havet. Till sommaren i Åbo hör också praktiken på Sibbe som har get mig ett extraknäck nu på hösten och så även nu i fortsättningen. D.v.s. 2012 förarbetade för 2013 in that sense :) Kanske, kanske är sommarjobbet för 2013 kirrat :)

Annars 2013 då? Nå till att börja med har jag flyttat in i Gula Huset* även om jag inte ännu riktigt har åstadkommit något vettigt och att det kommer att dröja ett tag innan jag faktiskt tar tag i det här med gradu... Annars så verkar det kunna bli en massa resor detta år. För det första ska jag än en gång få delta i Nordring under påsken, denna gång på Färöarna :) Sweet :) Sen så ska Irmeli på utbyte till Wales och en annan av våra bekanta ska på praktik i Wien... Och man sku förstås vilja hälsa på! Dock så gäller allt vårteminen så det kan bli lite svårt att få allt intryckt. Sen så finns det ju också planer på interrail med syskonen i sommar^^ Oj oj, jag har nog planer jag :) Annars så blir 2013 ännu mera förenings- och kommittéebestyr med årsfester, evenemangsordnande, stämma och ja, jubileumsresa, så ännu mera resande!

Nog ska det här väl bli bra också även om det ännu känns konstigt att prata om 2013.

//Sofi

PS. Det där lilla med att man (läs: jag) borde bli färdig till slutet av året talar vi inte så högt om va så att vi inte jinxar det^^

Den gula byggnaden på Arkens innergård där graduskribenter huserar för den oinsatte (läs: min syster)

3 kommentarer:

  1. Välkommen till Gula Huset kan jag ju bara säga :) Jag ska nog ta mig dit igen också men mitt sömnbehov har sagt mig att jag behöver lov ännu den här veckan och nästa vecka jobbar jag 4 dagar, men SEN :D

    SvaraRadera
  2. Tack :) Yee, yee vi får ta tea break sen :)

    SvaraRadera
  3. Ey, jag vet faktiskt vad gula huset är (sen du förklara de förut..) så det så! ^^ Men jag förstår inte varför ni behöver ett hus för att skriva i?! Hört talas om sängen?!

    Lite besviken dock på att du inte nämner några mål alls om TRÄNING! ^^

    SvaraRadera