lördag 19 februari 2011

Alla ♥ dag

Denna romantikens dag började inte alltför romantiskt med en sen start, lunch på Arken och lite kandi-läsande (I think at least, kan hända att det inte blev nåt...). Jag fixade också med min CV och mitt cover letter för att jag skulle kunna lämna in dem. Men jag ville att Martin skulle gå igenom dem innan jag slutgiltigt lämnade in dem till honom fast förstås hade han ju inte svarat på mitt mejl, tankspridd som han är... Som tur var hade han office hour på eftermiddagen så jag printade ut mina papper och traskade dit. Och surprise surprise så hade han inte hunnit läsa dem men iaf så gick vi igenom dem tillsammans och förutom ngra småsaker tyckte han att det såg bra ut plus att han tycker att jag har allt som krävs för platsen. Yes!

Sedan hade vi igen English Words I-studiecirkel med Fia och Linn som inte gick alltför bra eftersom det var tuuusen frågor och de var dumma... Nå bättre lycka på måndag då vi ska gå igenom dem o förhoppningsvis börja på nästa kapitel.

Men här slutar det tråkiga och det mer romantiska börjar! Jag räddade Britannicas Valentine's sitzs dekorationer genom att donera min tejprulle och i utbyte fick jag en restbit rosa hårt papper som jag gjorde ett kort till Pete. Han hade också skaffat ett kort åt mig och sen fick jag chokald också Vi lagade god mat hemma hos mig innan vi gick till honom för att laga efterrätt och se på film. Frukt doppad i smält choklad och vispbar vaniljsås - mmm men mäktigt.

Dock löpte inte allt utan lite missöden. Först ringde Hanna och sa att jag behövde mejla mitt personnummer, passnummer och giltighetstid inför Irlandsresan (aj jo, jag tror jag har glömt och berätta att jag far och spelar till Irland på påsken, wiihuu!) NU. Det var ju bra tajming då vi precis förflyttat oss till Pete. Men det var bara och traska hem igen... För det andra så ville inte Petes dator samarbeta med oss (det är farligt att stänga av den... ) men det löste sig så vi fick kolla film. Vi hade kompromissat så att jag fick se en romantisk film men som ändå var ok för Pete. Det blev Casablanca men jag tyckte inte om slutet på den. Men nu är den sedd iaf!

All in all så var det ändå en mysig alla dag!

/Eder Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar