torsdag 17 februari 2011

Sen sist...

Det blev lite paus i bloggvärlden för min del men nu är jag tillbaka!

Sååå, vad har hänt sen sist. För det första så blev lördagskvällen inte exakt som jag hade föreställt mig den på förhand utan mycket bättre! Det blev chill och prat på Edison till lite före 10 och då tänkte jag, what the heck - jag följer med på gay bar en timme! Men det blev lite mer än så för det va så underbart trots att själva baren var lite sunkig. Eftersom det var Eurovision-lördag så var det sånt tema på musiken. Och jag fascinerades över hur mycket jag kände igen. Jag och Irmeli skråla nog mest och på dansgolvet hade vi också megakul. Så klockan blev lite före 12 innan jag kom till the Castle men jag hade bara missat första set så det var helt ok eftersom de spelade två till :) Och jag fick höra min favorit, The Wild Rover (här är min favoritversion med the Evergreens). Innan jag gick hem blev det ännu lite Hese-nattmat :)

Söndagen blev en chill-dag med sovmorgon, matig omelett med bacon och korv. Sen fick jag ett ryck att jag ville baka så det blev en lite improviserad version av detta recept eftersom, a) jag inte hittade Petes måttsats, b) att smöret togs ur bordsmargarinpaketet och Pete inte har någon våg att mäta rätt gram med och c) att havregrynen blev tvugna att bli ersatta av en påse snabbgröt med vanilj och blåbär. Men gott blev det med vispbar vaniljsås och en mix av hallon och jordgubbar. Sen blev jag också introducerad till tv-serien Carnevale som jag först inte trodde att jag skulle tycka om men det gjorde jag! Den är mystisk och gåtfull och lite hemsk, men på ett bra sätt :) Synda bara att de inte fick göra mer än 2 säsonger.

Nej nu ska jag göra ngt vettigt innan det är dags att göra sig färdig för att fara o titta på de fina lusseflickorna och pojkarna på deras karonka på Alandica och sen är det Arken som gäller :) Jag lovar att även ge er den här veckans början också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar