onsdag 9 februari 2011

Re-opening of some sort

Eftersom studiemotivationen tryter i studierummet och under påhejning av mina fellow students Fia och Netti så skrivs det återigen i denna blogg. Dock inser jag att jag inte kan uttrycka mig på svenska, inte för att det är en nu insikt utan den poppar ständigt upp.

Denna vecka har jag dock lite kandi-paus of sort eftersom jag istället prioriterar mina USA-ansökningspapper eftersom de ska vara inlämnade senast tisdag 15.2 (oh my oh my!). Så jag håller på och filar på min engelska CV och ett cover letter som inte ännu har slutat att vara en punktlista. Nu är det bara sture-utdraget som återstår, eftersom mitt letter of recommendation från Brita ren finns hos Gill. Sen borde allt vara underkontroll, iaf gällande ansökningen. Då är det bara och hålla tummarna samtidigt som man borde fila på stipendieansökningarna till Donner, Svenska studiefonden, Svenska Konkordia-förbundet och Fanny Palméns fond. ÅAs stipendieansökan ska jag lämna in imorgon. För att sen inte tala om vad som händer ifall jag faktiskt fåååår fara iväg :) Då finns det nog ett och annat att ta itu med som t.ex. förhatliga men nödvändiga visa-ansökningar... Bläää...

På tal om förhatligt så tycker jag det är ganska förhatligt att jag måste betala 4,50/kopia för mina ämbetsbevis medan mina fellow students inte behöver betala ens en cent i postning för sina. Vad är det för fasoner?!?! This is NOT okay! Men sen i slutändan om jag ändå får de 500 eurona som jag fick ifjol från fonden som skulle ha ämbetsbevis så kanske jag inte klagar lika mycket. I det sammanhanget är 9 euro en liten kostnad...

Nå väl, snart ska jag bege mig iväg och handla för jag har lovat att vara housewifey och ha middag redo strax efter 18. Pannbiff med löksky och potatis coming up!

/Eder Sofi reinstated

5 kommentarer:

  1. Fantastiska "taggar" där, "förhatligt" är min favorit, bevis på att du visst kan uttrycka dej på svenska!

    SvaraRadera
  2. Fia: haha ja jag kände att det faktiskt behövde en tagg :)
    Hanna: I think you mean korS i taket men annars bra :P

    SvaraRadera