fredag 11 februari 2011

On a day like today

Sedan sist så har det väl inte hänt så fasligt mycket. På onsdagskvällen var jag lämnad åt mitt arbete eftersom Pete var på sitz. Jag läste i boken till English Words I-kursen och tyckte att den var helt ok att läsa. Unnade mig också lite Project Runway och fb :) Och lite planerande av dansövning mitt i allt.

I torsdags var det temadag duktig studerande även om jag inte gjorde nåt med kandin. Men däremot pilla jag lite på mitt cover letter, var på föreläsning i The Conceptual History of Multiculturalism med Emma, Johanna och Marianne (trevligt med en IKK-kurs där man känner hälften av deltagarna, that's not usually the case) och sen hade vi studiecirkel i English Words I med Linn och Fia. O det var minsann kämpigt... Boken är chill men de där dumma uppgifterna tyckte jag inte alls om... Nåja nya tag med dem på måndag alla dag till ära. Dock gjorde det att det inte fanns tid för middag utan jag var tvungen att livnära mig på mina två äpplen + utbudet från snacksautomaten i Arken (en mysli bar, en sourcream and onion mini-chipspåse och en stor twix). Med andra ord inte så nyttigt även om jag har försökt att vara mera nyttig, but oh these relapses. Nå jag kom mig i alla fall iväg på dansövning som gick helt ok även om jag inte hade varit så inspirerad i planeringsfasen men av ngn anledning så när man väl är där så känns det bra och det är hur kul som helst! Och tack vare Fia hade jag äntligen rätt version av musiken till min danska favoritdans Dobbelt kvadrille. Att det var en konverterad MIDI-fil (fick lära mig att det var det som fanns i Nokia 3310rna...) behöver vi inte prata så högt om... När jag sen kom hem var jag dock mega-hungrig så det passade bra att jag hade leftovers i form av hemlagade pannbiffar med löksky och kokt potatis (att jag slängde all resterande lök behöver vi inte heller nämna i stora ordalag).

Idag har vi haft kandi-möte och fått veta praktisk info om svensk sammanfattning, mognadsprov, sprpåkgranskning, style sheets och deadlines. Inte för att vi blev så mycket klokare men vi behövde i alla fall inte säga någonting (till skillnad från de stackars literary people..). Dock så var the wanted Dr. Gill missing in action... Istället har jag nu, helt kallt, efter att finally ha fått min punktlista till cover letter till en actual text, skickat det till honom på mejlen direkt. Och jag är så stolt att det inte finns ord! Om jag sen inte får denna praktikplats så gråter jag, seriously.... Sen så har jag också beställt min huvudbok till kandin från adlibris.fi eftersom bibbaboken jag har haft i snart ett år plötsligt har blivit reserverad! När jag insåg det höll jag också på att börja gråta om det inte hade varit för att jag var så chockad.

På måndag är det Alla dag trots att majoriteten av detta land anser att det heter Vändag (eller ja Ystävan päivä..). Dåligt uttryck i min opinion...

/Eder Sofi

PS. Jag är nästan lite stolt över antalet kodväxlingar i slutet av detta inlägg :P D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar