torsdag 6 oktober 2011

Hjälp mig få mera space!

Jag kan samtidigt passa på att göra reklam för Dropbox som fenomen. Det är som en virituell minnessticka. Du får ett utrymme på en viss storlek där du kan lagra alla dina viktiga dokument och foton och bara du har en internetuppkoppling kommer du åt dem. Du kan nå dem via hemsidan www.dropbox.com men du kan också installera programvara på din dator så är åtkomsten enklare och det ser ut som vilken vanlig mapp som helst förutom att mappen synkas med nätet och du kommer åt innehållet från alla datorer som du har laddat programvaran på plus annars alltid från hemsidan.

Detta är då gratis men begränsat. För att få mera utrymme kan man t.ex. bjuda in sina vänner eller delta i denna tävling som jag gjort. Hjälp mig genom att hjälpa var ordet!

Annars kan jag också säga att jag haft den mest förvirrade latintimmen (eller grammatiktimmen överhuvudtaget), iaf i mitt huvud... Att böja substantiv och adjektiv på latin i olika kasusformer är mer förvirrande än finskans kasusböjning, go figure.. Men men, nu lunchpaus!

På återskrivande,
Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar