onsdag 5 oktober 2011

Hösten kom med stormsteg

Det var mycket omtumlande att efter många om och men komma tillbaka från USA till Finland. Det blev lite hastigt eftersom det kändes som jag knappt hade kommit hem så började studierna igen. Min supposedly veckas semester hemma på kobben reducerades till ynka en övernattning. Men förråden fylldes på och min kära "skruttis" fick följa med över Skiftet. Nu är vi mature och far och storhandlar en gång i veckan :) Vuxenpoäng ifall jag nu sku tycka att det var mature och räkna sådana...

Höstens väder i början av september var också lite trist för mig som hade varit van med varma och soliga dagar och knappt ngt regn på två-tre månader. Regn och rusk var ingen höjdare. Men tack och lov kom det varmare och soligare dagar. T.ex. var jag och Pete en solig dag på promenad till Hallis och för att riktigt njuta gick vi in till S-market efter varsin glass :)

Jag vantrivs allt mer i min lilla låda och detta eviga pendlande fram och tillbaka 150 m. Det e lite enerverande... Detta då jag varit van att husera på en hel övervåning i flera månader och ha ett helt stort hus att röra sig i. Dock har vi så sent som idag lagt till ytterligare bostadsalternativ i vår lista så månne det inte börjar röra på sig så småningom. Då (jag säger inte om) vi flyttar kommer det att bli min femte flytt och mitt sjätte hem som stundar. Denna flytt ser jag dock mycket mycket mycket framemot!

För att organisera min tid har jag lagat en überlång to-do-list som jag sakta men säkert betar av efter hand. Det kunde alltså göras mer progress på den... Blää... Annnat som går långsamt fram men i mera tadig takt är min BA-thesis a.k.a. that which shall not be named. Bytet av handledare gjorde mig gott och det är bra med någon som piskar mig på ryggen. A minor set back i mina planer har varit att jag varit sjuk i en HEL vecka och inte kunnat jobba någonting.

En positiv sak jag har att se fram emot ganska snart är i alla fall att få lämna detta regn och rusk och styra kosan söderut mot Frankrike; Lyon och min kära Fia!! Jag måst säga att it sucks ganska mycke att ha sina två bästa vänner utomlands... Men tur att det finns vänner och bekanta på hemmaplan som man kan födjupa sin relation till :)

Nåja, då har jag lite smått uppdaterat er om dagsläget och hur det har varit överlag under hösten sen hemkomsten. Mer detaljerade inlägg are to come om prinsessbesök och dop bland annat.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du är tillbaka! Försöker själv stå ut i 2-3 år till med min lilla låda tills min ekonomiska situation börjar bli bättre, men har du möjlighet så flytta säger jag! Måste nog också bara säga att Lyon förmodligen är den mest underbara stad jag besökt i mitt liv! Det är en så vacker, varm, naturnära och vänlig stad! Skulle jag bara lära mig språket skulle jag definitivt vilja flytta dit en vacker dag!

    SvaraRadera
  2. Instämmer nästan till fullo med föregående talare på somliga punkter, om än jag tillfälligt "hitflyttad" längtar efter att flytta bort. Inte på grund av staden, för den är faktiskt vacker och underbar (naturnära skulle jag inte vilja säga, den är ganska övertrafikerad)... Så yay, va roooligt vi ska ha när du kommer hit, jag ska visa dej runt så gott det nu går, tills fötterna ger upp.

    SvaraRadera
  3. Update?! Kors i taket, meen skärpning ! ;D Men jaa, jessus att du fortfarande orkar bo i lådan, min låda är då nästan lika stor men än vantrivs jag inte ! Kan iof ha o göra med att jag max spenderar 3-4h vaken i den per dygn :D

    När tänkte du dra till Frankrike? Jag drar hem helgen 22-23.10 Har ju gratis ifk-matcher och då är ändå helgmatchen som jag kan gå på ! Såå ska umgås med vänner hela den helgen, Johan är dock i USA då så att,..

    SvaraRadera
  4. Björn: Tack att nån tycker om att jag skriver :)Per se sku jag inte heller ha så mycket emot att fortsätta bo som jag bor men det är nu lite opraktiskt i längden för mig och Pete att bo, som min vän Emma så fint uttryckt det, "på två rum och kök med 150 m mellan rummena..". Jag ser nog megamycket framemot Lyon, kul att du gillade staden!
    Fia: Mm jag förstår dig nog.. Men tur att iaf staden int e pest och snart kommer ju jaaaag!
    Hanna: Jaa-a, har faktiskt planerat att skriva lite idag igen. Måst studera lite först bara.. Jaa du och ditt aktiva liv.. Int e jag egentligen heller hemma så mycket i veckorna eftersom jag jobbar i skolan men det e ett himla kånkande av grejer hela tiden och så borde det planeras vad som ska kånkas.. Jag far till Lyon 23-30.10 så hinner nog inte hem den helgen. Vi ska på fest den 21a. Annars sku det nog ha varit trevligt. Men sen i november hade jag försökt hinna hem ngnting.. Måst om int annat besikta bilen.. Jasså han är in the US, var då då? :)

    SvaraRadera