måndag 10 oktober 2011

Tvättsöndag

Idag har det äntligen tvättats kläder, handdukar och lakan. Det var minst sagt behövligt, särskilt för Petes del. Det blev 5 stycken fullproppade stora maskiner. Egentligen hade vi bara bokat 4 maskiner eftersom resten var uppbokat men människan som bokat maskin nr. 2 dök inte upp vid kvart över (inte sen heller) så vi fick ta dennes maskin också! Score! :) Pete påstod att kl 10 en söndagmorgon är krapula-turen och det stämde tydligen^^

Sen har jag också varit torktumlar-nazi och ockuperat den i flera timmar. Dock var det bara en person som blev märkbart smått upprörd på mig så it's all good! Jag satt hela tiden och vakta maskinerna eftersom de tydligen finns tjuvar i tvättstugan. Vem tusan stjäl nån annans tvätt egentligen?!? Helt absurt... På tal om torktumlaren igen så blev jag lite sur på den då den efter 1h på max värme inte hade lyckats torka alla saker utan en del var heta och andra fuktiga... Men i och för sig ska man kanske inte trotta in så mycket som vi gjorde...  Sen att Pete hade lyckats fara iväg med min telefon och enda klocka gjorde inte saken bättre och inte dök han upp och kollade läget heller*. Positivt med det hela förutom att vi fick rena saker var att jag lyckades läsa flera kapitel i Sense and Sensibility som jag faktiskt läser bara för att jag vill det :) Så det så!

Ytterligare en positiv sak som torktumlarhistorien förde med sig var att jag nu för en gångs skull strök en del av mina kläder (och Petes med) för första gången på evigheter. Jag pysslade med det medan Pete multi-taskade i ordning middagen bestående av kokt potatis, köttfärslimpa**, kokta morötter, brunsås, sallad och vitlöksbröd. Efter maten fick jag vakt avlösning med strykningen och kunde ägna mig åt fb-spel för första gången för dagen.

På kvällen fick jag ett ryck och bestämde mig för att äntligen prova laga de vaniljkrämsfyllda kanelbullar som jag haft på hjärnan en längre tid. Dock misslyckades min deg (ville inte jäsa-- tror jag fick det att bli för kallt för tidigt..) men bullar blev det iaf och nu är frysen full (nå arton st..) och magarna mätta!

Himmelrike on a plate :)
Mmmm!
 Sen har jag också hunnit prata med syster-yster lite på fb-chatten, trevligt! Och hon kommer kanske hiiit en helg bara det passar, kuuul! Men nu är det waaay past my bedtime..

På återskrivande,
Sofi

*) Han visste inte ens om att han fått min telefon med sig förrän jag talade om det för honom.
**) Jag måst bara säga att jag har hittat världens überbästa och enkla recept för köttfärslimpa. Pedagogiskt är receptet också! Själva limpan e himmelskt god, ger inte alls såna vibbar som den man fick i grundskolan... Huu *ryser*..

5 kommentarer:

  1. Jag brukade också sitta i tvättstugan och läsa, tyckte det var riktigt mysigt med maskinerna som gick runt, runt.

    SvaraRadera
  2. ...o iaf bakade du betydligt snyggare bullar än det brödet jag åstadkom i fredags! Fast gott var det också, nog...

    SvaraRadera
  3. Mmm nog e det ganska mysigt! Bra mycke mysigare iaf än att skena fram o tillbaka vilkete jag vanligtvis gör.. jag har lite fööör nära mellan tvättstugan o lghten..

    Tack! Men de hade kunnat bli betydligt fler o betydligt större om bara degen sku ha lyckats bättre för mig... Fast huvudsaken e ju att det smakar gott så det va ju ändå bra! :P

    SvaraRadera
  4. Yeeey ! Måste kika lite på det alltså, fick dock veta att simkursen är v.46-49 troligtvis, hmmhmm. Verkar idagsläget som höstlovshelgen är bäst, och får jag inte jobba på ghs på mån kan jag ju vänta o ta morgonbåten på måndagen så har vi iaf hela lör-sön :) Måste be mamma kolla lite sådär med Lilla-M på förhand o annars säga till att mån ej passar :) Vill dock hem till innebandyträningarna så blir mån morgon båten isf :) Då blir inte hemvägen så lång heller :)

    Såå du kan nog preliminärt boka in den helgen , v.44 alltså :)

    Och creds för att du uppdaterar bättre än jag :o

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha :) Okeeej, just men joo det blir ju nog bra då i så fall! Mmm kolla upp det jo. Haha ja nej det kan du ju inte missa^^ Hemska saker.

    Jup gör det! Finns ren en notering i kalendern men ska från 'kanske' till 'antagligen' :)

    Thääänx :P

    Kram

    SvaraRadera