söndag 9 oktober 2011

Lame-ass Saturday

Denna dagen i princip kom och gick... Detta p.g.a. ett besök till ett visst "soldathem" igårkväll. Men trevligt var det även om jag blev trött igen relativt fort. Dock hindrade det ju en inte från att vara ute till en tre-halv fyra med på följande juustohampurilainen, ei mausteita*. Däremot eftersom man börjar bli gammal har jag varit trött och orkes/viljeslös hela dagen. Nå har ju spelat fb-spel en hel del iaf. Fick dock ett ryck och tog i tu med städningen som planerats in igår. Jup, jag dammsög och torkade golvet i hela lägenheten (minus toaletten) bara för att nån timme efteråt tycka att golvet är lika skitigt igen under mina bara fötter. J*vla korkmatta! Finns det månne skurmedel särskilt ämnat för detta usla material? Anyone?!?

Nu på kvällskvisten har vi ätit sen middag bestående av gårdagens rester men före det lagades det köttfärslimpa så att det finns färdigt mat imorron**. Sedan har det ägnats tid åt app-spel på iPaden som omväxling. Pete sökte i app storen och vi laddade ner och provade ex-antal stycken. Roligaste var ett spel som man sku "dirigera" trafik i en korsning, d.v.s. bestämma vem som sku få köra först, och ett slice-veggies-spel (löjligt roligt nästan... hoho... )

Nu spelar Pete lite till medan jag har hunnit ta hand om mina fötter***, sorterat tvätten för morgondagens tvättur (ääääntligen!), läst uppdaterade bloggar och nu också själv skrivit ett inlägg. Men nu ska jag nog försöka få honom att sluta så att vi kan gå och "tuta". Det är en dag imorgon (eg. idag...) också!

På återskrivande,
Sofi





*) Fick den fina frågan av tjejen i kassan, "men ost får det väl vara på den?". Men duuuuh, annars sku jag väl ha beställt en vanlig hampurilainen förstås! Det är nu dock bekräftat som min vän och ex-tutor berättade att det finns såna som faktiskt int ska ha ost då de beställer osthamburgare vilket gör att serveringspersonal behöver ställa dessa dumma frågor till normala människor.. Suck!

**) Plus att malet köttet gick ut idag... Men en klapp på axeln iaf vill jag ha!

***) Klippt tånaglarna, filat fotsulorna, tvättat fötterna och smörjt in dem med fotkräm ---> Efterlängtat!

2 kommentarer: