tisdag 4 juni 2013

Möten

Jag har under den senaste veckan haft turen att få umgås med en massa trevliga människor som jag träffar mer eller mindre ofta men som det alltid är roligt att se.

Det började i torsdags med Otakts årliga våravslutning med grillning i Studentbyn. Mycket trevligt trots att jag blev anfallen av en marshmallows-smurf plus att jag sen inte kunde komma med och bada bastu då jag hade en uppsats som behövde skrivas klart...

På fredagen gick jag sen och plockade upp min kusin vid Domkyrkan som var i stan på läkarundersökning över dagen som sen sku måsta vänta hela dagen tills kvällsfärjan. Jag visade henne som hastigast Akademikvarteren och Arken och sen åt vi lunch tillsammans med standardgänget. Och så lämna vi kvar och prata när de andra var duktiga och återvände till jobbet. Det var riktigt skoj att hon hörde av sig för det är inte så ofta som vi ses och då är det alltid väldigt kort. Men med lite tur så ses vi mer i höst om hon hamnar i Tammerfors :)
På fredagen var det ju också älsklingens födelsedag så vi var ut och äta till Hiili :) Mmm, även om jag inte hitta den där steken som jag åt sist på vappen som var gudomlig. Och att de inte har alkoholfritt vin, fy skäms!

På lördag hade vi grillfest för att fira gårdagens födelsedagsbarn och min uppkommande. Det var synd att nästan hela mitt gäng var utspritt över hela halva Finland och världen men Emma och Late kunde komma i alla fall. Och en massa av Petes kompisar och en del av deras flickvänner. Det var riktigt mysigt och gemytligt det med fast jag ibland kände som om jag bara sprang fram och tillbaka mellan uteplatsen och köket^^ Fantastiskt väder hade vi också och en kväll som nog kan ses som en underbar inledning på sommarkvällarna :)

Så i söndags fick jag lillasyster på en kort visit eftersom hon skulle till Hesa på urvalsprov. Lite chatter och TV-serie-tittande är alltid kul. Sen skjutsade jag på henne som en skottspole (nä skämt å sido) igår. Och måndagskvällen avslutades med en glad överraskning då en Otakt-bekant av en annan generation undrade om jag hade tid för en glass. Så det blev en trevlig promenad runt ån tillsammans med tre generationers otaktare, sweet! 

Och i helgen blir det att träffa ännu mera folkdanskompisar av alla de slag, yee! Och så mamma förstås^^

//Sofi

1 kommentar:

  1. Aj du räknar oss två till olika generationer i laget :) Du har väl egentligen ganska rätt på sätt och vis, men jag ha bara aldrig tänkt på det så... ;-)

    SvaraRadera