lördag 19 december 2009

Var ska jag börja?

Nu igen var det ett tag sen sist men jag får väl skylla på att den här veckan int blev så lugn som jag hade tänkt mig... Lite drama o panik o en del glädje också...

Festen förra veckans fredag var überskoj förutom att jag blev tvungen att skicka hem karln för han börja bara se ynkligare o ynkligare ut o det berodde int på att samtalsämnen int riktigt tilltala honom utan han var varm som en kamin när jag kände honom på pannan. Så jag beordrade marsch i säng. Nå sen fick jag sjunga Sing Star för full hals så då blev jag happy igen :)

O på lördagen bar det av me Emma o Fia till Skanssi för en shoppingtur som slutade me lite julklappar/födelsedagspresenter o en massa underkläder av ngn anledning + lite annat smått o gott. Så jag e rätt nöjd me premiärturen även om det blev rätt dyrt. På kvällen blev det ÅSLs julfest som var mycket trevlig men det var farligt att spriten, om än ransonerad, ingick i sitzpriset. Två efterfester senare o ett par glömda skor (kom dock snabbt tillbaks så fort jag orka efterlysa dom, tack Simon!) så var det över. Eller nä men det e en annan historia... Som var elände men som slutade ganska bra för jag hade älsklingen som räddare i nöden :)

Sen har det varit 2 julfester till som var helt trevliga; AV-s på luciadagen höll jag nästan på o missa p.g.a. föregående dags festande men sen kom jag mig iväg o fick se mini-lucior, äta välling-julgröt som var helt god, dansa ringlekar o spela lite själv. O så fick jag träffa världens charmtroll på c. 1,5 år :) Såna e såååå gulliga :)

O just det en del skolarbete o stress också men allt e inlämnat o under kontroll. Tenterna kändes int så bra men tydligen så hade jag ägt på linguistics; 5a :) Jisses... O enligt Tuija har jag en analytisk förmåga, woohoo :)

Nu sitter man o trögar på Amorella, tur att Ida e med som sällskap! O just det; jag har världens bästa o omtänksammaste karl :) Så hur i #%#& ska jag klara mig utan honom så länge...

Arrivedeci,
Fi

4 kommentarer:

  1. Hon kolla me andra ord på dej i matsalen.

    SvaraRadera
  2. Tydligen också men på dig me for sure! Int ha Linn nämnt att vi fick en private genomgång i tisdags för att hon råka glömma sin mössa när vi hade rymt ti insten för o kolla om hon satt upp en lista :P Va tufft o få se sin tent även om det var lite scary att ha en one-on-one me Tuija...

    SvaraRadera
  3. Kanske man kommer över the scarinessen om man fokuserar tillräckligt hårt på 5:an på pappret ;)

    SvaraRadera
  4. det va väl det som gjorde det möjligt :P

    SvaraRadera