onsdag 17 augusti 2011

Ännu en bloggare mot hunger

Nu har jag gjort (eller rättare sagt kommer att göra) åtminstone 2 acts of charity detta år jämfört med det normala 1 gnm en extra inbetalning i samband med kåravgiften till förmån för ngt bra ändamål (detta år kommer mina extra euron att gå till Senegal).

Men till dagens budskap:

"Jag deltar i insamlingen Blogga mot hunger genom att skänka minst 5 euro (/50 kronor) till en organisation som verkar på Afrikas horn. Samtidigt uppmanar jag andra bloggare att också delta i kampanjen."

Info om hur du deltar hittar du i det föregående inlägget! Plus på eventets fb-sida.

Jag valde att betala in till UNICEFs finska insamling för barn gnm kampanjen "Öbor för varenda unge". UNICEF gav en ett val att välja mellan att ge pengar till krisbarnfonden för barn i krissituationer eller till barnfonden för de mest utsatta barnen (d.v.s. om google translate och min hjärna var någolunda pålitliga för tyvärr så var själva inbetalningssidan på svenska men det fanns ett nummer dit man kunde ringa om man ville ha svensk service!). Barnen är vår framtid varav min lott föll på denna insamling. Det var dock ett tufft val att välja mellan dessa två alternativ även om det till synes kanske inte ter sig så... Men i mitt huvud ser jag båda grupperna barn och det känns hemskt att välja bort den ena sidan..

Men donera ni också så blir fler hjälpta! Anta utmaningen!

På återskrivande,
Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar