måndag 15 augusti 2011

Programfyllt

Även den här senaste veckan som gått har, som jag lite hastigt nämnde, varit intensiv och full av program.

Måndag:

  • Jobba på kontoret 8:30-11:45 med diverse.
  • Till campus för och lyssna på två stycken från Fever Basketball och köpa biljett till morgondagens match. PR-tjejen var bra på att aktivera och muta tjejerna med presenter om de svarade på eller ställde frågor :)
  • Downtown walking tour till the Mall och visa Indianapolis Artsgarden som jag trodde sku vara mer imponerande men den var ändå mysig och jag åt min lunch där innan jag återvände till kontoret och jobba lite.
  • Till The Natatorium och simma.
  • Hem och äta middag och höra efter hur Amos första skoldag gått (bra var svaret).

Tisdag:

  • Jobba på kontoret 8:30-11:35; kopiera papper, fixa infopapper, jobba på min supervisors artikel.
  • Lunch framför datorn.
  • Se till att min supervisor kom i tid till guest lecturen plus lyssna på och delta i den. Början var jättebra med en aktivitet för att engagera tjejerna och användande av metaforer men sen blev det för akademiskt, inte tillräckligt anpassat till deras situation och lite rushed. Sen tillbaka till kontoret och fixa med infopappretcinför State Fair transporten.
  • Efter jobbet till Indiana History Center och ääääntligen köpa vykort, vidare till the Natatorium och simma sen buss downtown och middag på min nya favorit Chick-Fil-A innan the Fever-San Antonio game.
  • Women's basketball game betyg: helt ok trots strul med en biljett för lite, utebliven kupong för hot dog och soda och lite busstrul. Skulle säkert ha njutit mera om jag också kunnat reglerna och men fick iaf eb t-shirt och mina 15 minutes 5 seconds of fame eftersom vi var the Group of the Game. Skjuts hem av Lauren men glömde min ryggsäck med simkläder och toelettväska.. Inte bra.

Onsdag:

  • På kontoret 8:30-12:25; fixa färdigt första draftet av min sammanfattningen ev en study som min supervisor ska ha i sin artikel och stressa med att hitta en e-mail lista (som jag sen ändå hamna att lagavefter att ha lämnat voice mail åt 2 pers) precis innan jag sku till bussen.
  • Buss till Indiana State Fair där 4 h spenderades med Laurens familj och bekanta, största delen av tiden bland alla rides som barnen i sällskapet älskade. Hann också med att äta chickend tenders with fries till lunch, titta på lite bebisdjur, smaka på Elephant Ear (yum!) och deep-fried Twinkie (unfried smakar bättre men Pete sku nog ha vari besviken om jag int sku ha testa^^) plus shoppa en souvernir mjukisgris åt mig själv och crazy gifts åt kärleken.
  • Hemmakväll framför TVn helt exhausted samtidigt som Chicago (!) resan planerades, följt av packande av kappsäck.

Men Chicago (som var awesome efter en lite dålig start) förtjänar ett eget inlägg så på återskrivande,

Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar