tisdag 16 augusti 2011

Blogga mot hunger

För vad som börjar vara flera veckor sen nu ren läste jag på Lisas blogg om att min "gamla" (alltså inte åldersmässigt då) lågstadielärare Karin hade startat en kampanj för folk, i synnerhet bloggare, att hjälpa till i kampen mot svälten på Afrikas horn. Jag surfade runt på nätet för att hitta nån insamling att stöda men det var inte så enkelt varvid projektet föll i glömska.

Så idag i en paus från mina jobbuppgifter hamna jag av nån anledning att surfa in på FB-sidan Alla på Åland och såg ett inlägg om att sidan har startat en kampanj vid namn

"Alla på Ålands"
Unicef-insamling - Öbor för varenda unge

Jag visste att detta var min cause! Här är länken till UNICEFs finska insamlingssida (och jaaa den e på svenska för alla ni bekymmersamma ålänningar där ute!). Om ni vill ha den svenska länken finns den på FB-sidan!

Så fort jag kommer hem från jobbet, vilket dock inte blir förrän mot kl 6 EST (7 timmar efter "där hemma"), ska jag göra min donation på åtminstone 5 euro och sen posta här på bloggen ett nytt inlägg med instruktionerna för hur också du kan göra för att delta om du inte redan listat ut det via mina länkar!

Ha en bra dag alla!

På återskrivande,
Sofi

3 kommentarer:

  1. 404-länk, äsch då =/

    SvaraRadera
  2. Ja vet, ska fix den.. Den funka när ja prova när ja laga de.. Be patient eller gå in på fb! :)

    SvaraRadera