måndag 22 augusti 2011

Chicago

Eftersom jag för tillfället inte har ngt bättre för mig på jobbet kände jag att det var dags för Chicago-inlägget och guess what, jag kan spamma er med bilder! Så för en gång skull låter jag mina egna bilder berätta historien. Enjoy!

På väg mot Chicago skymtade detta gnm fönstret!

Och detta! Corn!

östra hamnen i Mariehamn? Nej, Chicago och Lake Michigan :)

Min lunch at a restautant at Navy Pier

The tall ships hade invaderat Chicago; här marknadsförs de som piratskepp^^

The Ferris Wheel @ Navy Pier

Vy över Chicago från Navy Pier

Från Navy Pier tog jag bussen norrut till Lincoln Park

Denna bild ville inte rotera men iaf ett supercoolt träd!

Mini-trädkramare ☼

Utflyktens huvudmål, Lincoln Park Conservatory

"Berömdheterna" Sausage tree

Dock var jag mest intresserad av The Orchid House

Funky orchidee

Modern konst?

Fish pond med tillhörande skylt som sade att man inte fick kasta nå slantar i vattnet!

Lincoln Park Zoo fanns längs vägen tillbaka mot downtown

Idyllisk vy från Lincoln Park mot downtown Chicago

Street art (notera: även denna bild ville inte rotera..)

"Dunderdans" i vårt område Oak Park på torsdagskvällen då vi också lyckades hamstra middag, efterrätt och frukost för $12 :)

Deras step routine :)

Och gatumusikanter också. Myyyycket duktig violinist, och gitarrist för den delen med (klassisk gitarr!) men e man violinist själv så e man lite partisk^^

Undertecknad i Oak Park neighbourhood, Chicago

Dag 2 blev vi avsläppta bredvid Millenium Park som jag utforskade alla delar av.

The jelly bean :)

Park i parken och jag hittade detta!

BP Bridge och Millenium Park i bakgrunden

Chicago Art Institute, ett av de bästa i världen, och jag var där!

Grant Park's Buckingham Fountain

Mera random parkkonst i Grant Park

Chicago Symphony Orchestras hem :)

Rehearsals inför kvällens performance av Grant Park Music Festival och The Book of Seven Seals för  orkester, mans- och damkör + 4 solister

En av sevärdheterna i Millenium Park; ansiktena skiftar och barnen kan leka i vattnet :)

Vy från bron från Millenium Park till the Art Institute. Sen gav mina batterier tyvärr upp (oche mina reserver som jag trodde var laddade var inte det...). Har dock lite bilder på telefonen från museet och Chicago Cultural Center som jag som hastigast besökte innan vi styrde kosan från Illinois mot Indiana. Första stoppet var Lafayette, IN, för lite uppbunkring av snabbmat innan vi kom till slutdestionation Indy, IN.


Det var en mycket intressant resa. Jag valde att spendera mina få timmar i Chicago väldigt koncentrerat och verkligen uppleva det jag såg istället för att vimsa hit och dit utan att egentligen uppleva ngnting. Plus att shoppa kan jag göra i Indy (vilket jag sen också gjorde en hel del i Edinburgh).

På återskrivande,
Sofi

PS. Jag ber om ursäkt för de felvända bilderna men de var vända när jag laddade upp dem... Sen hände det nåt och jag orkade inte fixa det.. Sori...

7 kommentarer:

  1. Bloggen har börjat bråka med mig också när det gäller att ladda upp bilder. Men den har en ovana att vända bilder som inte ska vändas :|

    SvaraRadera
  2. I det här fallet e jag dock int helt säker på ifall det var bloggen eller datorn dock...

    SvaraRadera
  3. Ojoj vad du får se världen! Silverbönan verkade jättecool! :D

    SvaraRadera
  4. Roligt att se dina bilder! :)

    (Och här samtidigt en liten hint att jag läser din blogg, så känner jag mig int lika stalker-ish ;))

    SvaraRadera
  5. Björn: Jup jag hade nog tur som fick komma me ti Chicago ti slut :P haha joo den va lite häftig :)
    Laura: haha va kul, int e du alls stalker :)

    SvaraRadera
  6. Awesome piccies :D Vi har Tall Ships Regatta i Åbo, så vi kan ju jämföra foton sen ;)

    Keep on semi-tree hugging!

    SvaraRadera
  7. Haha thanks! Jup jag hörde om det, awesome ;)
    Hihi I will!

    SvaraRadera