tisdag 2 augusti 2011

Random hopplock

Det var en omtumlande halv vecka men det är nog bättre nu även om humöret går lite upp och ner när jag är både glad för alla nya saker och upplevelser här men samtidigt saknar jag de där hemma.

Jag har haft huset för mig själv sen i onsdagskväll och det har också varit både skönt och lite tomt. Jag har kunnat kolla på tv hur mycket jag vill och när jag vill men jag har också saknat de små liven, Amos och Flannery. Det var meningen att de sku komma hem nu i eftermiddags men deras bil hade gått sönder.. Tur att pappan är utbildad bilmekaniker iaf så att de kanske kommer sig iväg imorgonbitti.

Jag har inte nämnt att sen jag har kommit hit har jag börjat träna mera regelbundet igen (jup du läste rätt syster!). Jag försöker att simma två ggr i veckan och nu kan jag faktiskt säga att jag gör det eftersom jag har gjort det i två veckor :) Och de 2-3 veckorna före det var jag och simmade 1 gång/vecka. Dessutom försöker jag att göra ett yogaprogram som jag har en appför på min iPad. Det har dock inte gått så bra den här halva senaste veckan men bättring bättring!

I söndags hade jag frukostdejt med Nichol från mitt jobb. Vi hade det jätteroligt, hon är en mycket utåtriktad och rolig person att vara med :) Vi kommer att hitta på mycket mer roligt! Sen hade vi tänkt antingen paddla kajak eller hyra en paddelboat och utforska kanalen. Så blev det dock inte eftersom vi träffade på två killar med 3-hjuls cyklar (ni vet såna som man sitter i som i en Harley ungefär om ni förstår liknelsen). Det visade sig att den ene av killarna jobbade på cykeluthyrningen och han lovade oss $5 rabatt (vilket i slutändan blev $5 var rabatt) :) Tack Nichol! Däremot var han helt usel på att ge directions så det tog oss ett tag att ta oss dit. Men vi for ut i en dryg halvtimme för att hinna tillbaka till kontoret och möta min supervisor som sku släppa in oss. Jag valde att komma dit också eftersom jag ville utnyttja centrets bokresurser inom interkulturell kommunikation. Jag håller på och spånar på min biämnesuppsats och det känns bra eftersom jag har så mycket resurser till mitt förfogande; secondary sources, primary material att hova in och människor som kan jättemycket om ämnet. Kandin får vila tills i höst så e det bara. Man måste utnyttja sina resurser :) Plus att jag inte alls är inspirerad att göra det nu.. Ny start i höst it is!

Japp det var mina tankar för tillfället!
På återskrivande,

Sofi

3 kommentarer:

  1. Åhå, jäklar bara ! Imponerande ! :DD Keep it up !

    SvaraRadera
  2. Det ska jag Fia :)
    Jup jag menar det! Thänx! Ska försöka :)

    SvaraRadera