onsdag 18 januari 2012

Klumpeduns och virrpanna

Alltså detta nya år har inletts med en ännu större klumpig- och virrighet från min sida. Jag slår huvudet i diverse skåphörn och luckor samt att jag allt fortfarande har "surmjölk i tassarna" som mamma skulle ha sagt. Inte nog med det så har jag till på köpet lyckats med att mangla en av mina tår under ett stolsben och ramlat på isen och fått lårkaka på rumpfläsket... Tån är forfarande blå och öm om man klämmer på den och blåmärket på min rumpa är bara i begynnelsestadiet... Hoho...

Dessutom räcker det inte med att min kropp sku vara dum utan också min hjärna är virrig och jag glömmer en massa saker. T.ex. har jag nu två veckor i rad glömt plånboken i gympakassen efter zumban och först märkt detta i matkön i skolan. Suck och stön.

Tack och lov i alla fall på tal om zumban så kändes det som om jag inte blev lika utmattad som förr. När jag kände att det blev tungt tog jag i lite till och hoppade snabbare och högre så att det lättade och istället kändes som om jag flög :) Det är svårt att förklara men gnm att sätta till lite mera energi kändes det lättare oavsett hur paradoxalt det låter.. Oh well, jag hoppas att ni typ fattar vad jag menar^^

Dock blev jag besviken då jag insåg att jag missar nästa veckas zumba eftersom jag ska dra ut hälften av mina visdomständer (2 st..) samma dag och det är meningen att man ska ta det lugnt och vila resten av dagen. Det är inte direkt ngt jag ser framemot att få dem utdragna men det är sånt som det är lika bra att få gjort. Jag hoppas att jag inte avlider... Wish me luck!

//Sofi

2 kommentarer:

  1. Jag tror att dödsfall är ganska sällsynta som biverkningar. Men skulle du lyckas så blir jag inte glad, bara så du vet :P

    SvaraRadera