måndag 27 augusti 2012

Björn Rosenström

På torsdagens folkdräktspicknick bredvid domkyrkan kom vi av någon anledning på att sjunga lite Björn Rosenström. Detta gjorde mig inspirerad att lyssna på lite mera av geniet :)

Vissa tycker att man bara kan avnjuta Rosenström i doser och jag var angelägen om att hålla med men nu när jag tänkte lite kom jag fram till att jag nog sku kunna lyssna på ganska mycket Björn innan jag sku tröttna :)

Här kommer några favoriter!

 Blå sockiplast, en av de mer snälla gällande texten :) Kvaliteten e dock inte så bra...


Hultsfresfestivalen e också en favorit även om jag inte själv varit på festivalen. Jag hittade ingen version med en rolig video tyvärr så ni behöver inte titta på den samtidigt!


Flourtanten är väldigt fin också men ni behöver inte titta på den här videon heller eftersom det bara är samma bild hela tiden :)

Till sist får ni en av hans mer fräcka varianter - Prästens bekännelse! Klockren!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar