söndag 5 augusti 2012

Jag kan inte fatta att det ren är juli!

Och väntas nu, wow jag kan inte fatta att det just också bytte till augusti! Herre gud vad tiden går fort!

Nu avslutar jag snart min tredje vecka som museipraktikant på Sibeliusmuseum. Jag har kommit in i rutinerna, lyssnat på en massa musik, pysslat på i muesishopen, kopierat broshyrer och lärt mig en massa om Sibelius, Åbo Musikaliska sällskap, pianots utveckling etc.

Att ingen dag är den andra lik på ett museum är någonting jag har fått lära mig och jag uppskattar omväxlingen och människokontakten. En av mina första dagar kom det plötsligt 40 letter mitt i allt som varken hade bra språkkunskaper, mattekunskaper eller guide... Men idag istället tog det 45 min innan nån kom och hela dagen har det varit trögt med folk^^

Så det är mest det som jag har pysslat med efter NORDLEK* Plus att vi har haft 49års-kalas/inflyttningsfest och hjälpt Emma & Late och Linn & Kitte att flytta. Och ja, så har jag för en symbolisk summa fått en 4x4 Expedit i "min" bruna färg! Så nu har jag mer program här framöver att fylla den :) Detta innebar också att sovrummet har fått sig en liten omorganisering.

//Sofi

*) Som var lika awesome som alltid!

2 kommentarer:

  1. Ärligt sagt har jag ingen aning vad du fått, men låter ju som nåt trevligt iaf XD

    SvaraRadera
  2. Haha en IKEA hylla med 16 rutor i att fylla med saker :)

    SvaraRadera