fredag 10 augusti 2012

Dag 13 - Min favoritfilm när jag var liten

Det här blir jättesvårt eftersom det kommer att bli en definitions fråga, nämligen vad då "liten"? Vad definieras som liten? Om det definieras som under skolåldern så blir svaret på rubriken att jag inte hade någon eftersom jag inte såg på film då jag var i den åldern. Inte ens på TV såg jag eftersom mamma hade gömt undan TVn då jag föddes och den sen bara fick komma fram vid speciella tillfällen*

Men om man definierar om liten till att vara under högstadieåldern så måste det nog vara nån tecknad film som var min favorit alternativt nån Astrid Lindgren film**

En av de filmer som jag så här spontant kommer och tänka på är teckande filmen om Herkules. Förstås med svenskt tal, som kom ut 1997 då jag borde ha varit en sisådär 8 år gammal*** Den vet jag bombsäkert att jag har tittat på typ tuuuusen ggr. Det är en av de få filmer som jag kan qoutes från:
Om, om är bra.
Här bjuder jag nu på intro-klippet :) Enjoy!


//Sofi

*) Estonias förlisning och  Princess Dianas död vilket mamma menar har traumatiserat mig så i slutändan kanske det sku ha varit bättre om jag alltid sku ha fått se på TV--- Who knows...

**) Som dock endast tittades på hos kusinerna för ifall jag minns rätt hade vi inte så många av dem...

***) Även om det mycket väl kan vara så att vi skaffade den långt senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar