onsdag 8 augusti 2012

Grattis världens bästa pappa!

Idag fyller världens bästa pappa 60 år!

Pappa i poolen hos sin kusin Verna i Georgetown, CT
Vi har redan firat både Hanna och pappa på tidigare nämnda trädgårdsfest. Pappa fick i present två biljetter till Turun Linnan Juhlat:s konsert med Tom Jones. Pappa har varit ett allmänt fan av Tjuren från Wales och han har t.o.m. en skiva med honom så jag tror att det kommer och bli lyckat!

Roliga minnen jag har av min far är följande:

  • när jag och min syster var så där i lågstadieåldern (min syster kanske lite yngre) delade vi rum och vi kunde ligga och prata i våra sängar hur länge som helst. Till slut brukade pappa få i nerverna på oss och komma och säga till oss att sova. Detta skedde inte bara en gång utan flera. Till sist brukade han komma upp och lägga sig på golvet och inte säga ett ord. Det brukade hjälpa och vi tystande äntligen.
  • En vinter dag när pappa skulle skjutsa mig till lekis och vi skulle ha maskerad där körde han i diket. Som tur var kom en bekant till honom förbi* och vi fick skjuts in till stan. Dock glömdes min påse med maskeradkläder i pappas bil vilket jag längre grämde mig över!
  • En gång fick jag av ngn anledning vara med pappa på jobbet en stund när han var och planterade träd och byggde små broar i Godby** Det jag speciellt minns är hur vi hade kaffepaus i hans pickup som stod bredvid vägen och jag fick sånadär muffins med kletig smet i. Jag kan dock inte för mitt liv komma ihåg om det var citron eller choklad varianten!
  • Andra roliga saker är att jag brukar lösa korsord med pappa och förut även hjälpa honom med "krysset", d.v.s. Melodikrysset i P4, på lördagsmorgnarna.
Så än en gång stort grattis till min lurvige far!

//Sofi

* Visade sig senare vara min kompis (och släkting för den delen) Idas morfar^^
** Ni som känner till surroundingen så var det där som man svänger in till Godby efter man kommit gnm tunneln vid Uffe på berget.

2 kommentarer:

  1. (Nuförtiden finns det f.ö. också muffins med äppel-vaniljsmet, såg jag idag i butiken. Undrar just om de kan vara något?)

    SvaraRadera
  2. (Aah det måst ju smaka ungefär som äppelkaka med vaniljsås. Kan definitivt bli en hit!)

    SvaraRadera