lördag 18 augusti 2012

Dag 17 - Vad jag vill bli när jag blir stor

Vi brukar skämta med mina studiekamrater och bästa vänner att denna fråga ska man inte ställa till en humanist eftersom svaret är ganska oskrivet om det inte råkar vara typ lärare. Ett annat vanligt svar är också 'arbetslös'. Inte heller så uppiggande. Vi brukar också skämta och säga att vi som studerar engelska kan bli precis vad som hest, men på engelska.

I mitt egna fall så tror jag i alla fall att bitarna lite har börjat falla på plats vad gäller min drömvision om framtidsyrke. Jag ser mig en framtid där jag skulle kunna kombinera översättare med min kunskap om interkulturell kommunikation. Down the line så lutar det nog mot ett eget företag som skulle erbjuda diverse tjänster inom området; översättningsarbeten, korrektur, rådgivning i frågor gällande IKK... Men först vill jag en sväng till Luxemburg och/eller Bryssel :D

//Sofi


2 kommentarer:

  1. Tänk vad olika "down the line" vi båda har - fast vi båda började med samma ämnen! :D

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Jaa-a tänka sig! Men wow va häftigt att det kan bli så :)

    SvaraRadera