söndag 23 mars 2014

Sol by the Alster

Eftersom vädret här efter den första veckan med sol återgick till normalt Hamburg-väder, d.v.s. blåst, mulet och regn, måste jag bjuda på lite bilder från torsdagens underbara solsken. Dock var det inte så varmt som när jag kom men solen gjorde mig glad och jag gick dessutom tidigt från jobbet och kunde njuta av det en stund på riktigt.

Det finns många rodd-,segel- och andra sorts båtklubbar längs Alster. Här ett gäng med trampbåtar :)

Även om bilden är ganska så mörk så ser man tydligt hur solen tittar in. I bakgrunden skymtar också Hamburg Fernsehturm. Verkar vara ett obligatoriskt tyskt feature! Dock har den här inte längre sin restaurang kvar :(

Solnjutning på hög nivå på en bänk bredvid på den mindre vackra men mer soliga sidan av Alster en sen eftermiddag

Vy in mot centrum från Binnenalster, d.v.s. den inre delen av sjön. Ett bevis på att Hamburg har många kyrkor! En av dem är "mitt" torn bredvid mitt jobb, typ nå av de två till vänster... tror jag :P

Nu längtar jag att det på nytt ska bli så fint väder men jag kan ju iaf trösta mig med att jag inte haft minusgrader och snö :P För icke-pollen-allergikern is rejoicing about spring :)

Auf wiederhören!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar