fredag 14 mars 2014

Spring is in the air

Söndagen och ingenting-är-öppet till ära så tog jag mig en promenad i mina hemkvarter här i Heimfeld på söndagseftermiddagen. Det var härligt att komma ut i det soliga vackra vårvädret för här är våren verkligen här! Jag märkte ganska så snabbt att jag hade för mycket kläder på mig för min raska promenadtakt :P 

Jag lyckades hitta ett parkområde typ 400-500 m från lägenheten och jag gick runt hela det för att utforska inför kommande joggingrundor. Största delen av parken bestod av gångar genom ett område med stora, fina träd och så gick det mycket uppför. Detta visade sig att inte vara så konstigt eftersom området hette SchwartzenbergJ 
Första anblicken av parken som jag sen gick helt runt med berg och allt :) Dock inte alla små stigar :)

Här joggade jag också faktiskt ren uppför för att jag e sjukt i huvudet och tycker att det är skoj :P
När man kommit upp för berget bytte parken karaktär och en stor gräsmatta med en asfalterad bana i löparbanestil bredde ut sig. Här var det fullt med familjer som picknickade och barn som cyklade eller åkte rullskridskor på den asfalterade banan. Det fanns också ett par gäng som spelade boule. 

Folk passade verkligen på att njuta av det vackra vädret!
Jag gick sen tillbaka och fortsatte med att utforska området på andra sidan om vår gata dit jag dittills inte rört mig. Mina hemkvarter är helt fyllda med gammaldags, fina byggnader i en sån stil som jag tycker jättemycket om. Jag har därför knäppt en massa bilder* redan under bara två dagar J

Här är bara ett litet smakprov :)
Auf wiederhören! 

//Sofi

*) Ur min synvinkel mind you :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar