söndag 30 mars 2014

Bilder från min jobbväg

Jag ligger lite efter i att uppdatera er om hur det går här i Hamburg och att visa er bilder från vår härliga vår som visar sig med jämna mellanrum. Senast nu den här helgen. Mmm!

Bilderna nedan kommer från min första vecka i Hamburg då det också var jättevarmt och soligt. 

Mitt jobb ligger på en sån konstig address så att ingen vet vad man menar när man nämner det eftersom det runt omkring finns en massa andra gator. Men jag var no stolt som lyckades hitta riktigt bra första dagen och ren andra dagen hitta den underjordiska vägen dit genom pendel- och tunnelbanestationen. Mer om vad jag sett här på sistone är på kommande!

Vy från Jungfernstieg (min S-bahn station) mot Rådhuset

Men jag är för lat för att ta den sceniska rutten så här kommer jag upp efter att ha gått c. 5 min under jorden

Och här är min office building, i samma hus som Scientologiska kyrkan...

Tidigare var det här en parkeringsplats men nu är det en trevlig gräsplätt med stora vita kuber som man kan sitta på och njuta av solen :)

Auf wiederhören!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar