onsdag 12 mars 2014

Uppgångar och nedgångar (mest ner)

[Preppat 8-9 mars, bilder 12 mars]
Om resan till Hamburg gick relativt smärtfritt så hann jag under min första riktiga dag i Hamburg misslyckas/klåpa mig 3 ggr:
  1. fail med att få det trådlösa internetet och fungera. Det var visserligen inte helt mitt fel och både Olga och Matthias (som inte ens är i Hamburg över helgen) försökte sitt allra yttersta med att få det att fungera. I slutändan föll projektet på att nån inställning på min dator antagligen är fel men att jag inte kunde hitta den då jag fick instruktioner i telefon på tyska och datorns språk är svenska. Så jag tyckte att det var lika bra att ge upp projektet. 
  2.  få dörren att gå halvt i lås så att den varken är låst men inte heller går att öppna. Jag ville försäkra mig att jag fick dörren låst och upplåst innan jag for till IKEA efter en madrass men lyckades på något vis klåpa mig... Tacka vet jag finska Abloy-lås som direkt går i lås! ”Riktiga” nycklar har jag alltid haft problem med. Nå eftersom min kämppis Olga hade farit iväg nånstans på nytt kom jag fram till att det var bäst att att ringa Anne och be om hjälp eftersom hennes nya lägenhet ändå ligger i närheten.
  3. ha fel kort i snabbkassan på IKEA... Detta ledde till att jag måsta ha en anställd att vakta mina saker medan jag for och tog ut kontanter och sen släpptes jag in i en vanlig kassa före hela kön... Pinsamt över allt förstånd!
Nå shoppat på IKEA fick jag sen i alla fall. Min madrass är den stora korven till vänster :9

Dock kan jag inte klaga på vädret som mötte mig. Det var strålande solsken när jag och min kämppis Olga for till supermarketen och handlade. Och sen när jag väntade på Anne, så gick jag på en liten promenad i mina kvarter. 


Man ser riktigt hur solen skiner visst :)
Jag hittade då bl.a. en billig frisör som gav betjäning på engelska och studentrabatt! Så nu ska jag väl masa mig iväg till en riktig frisör här nån dag efter så där x-antal år av amatörklippning.



Hit ska jag förhoppningsvis och klippa mig snart
Auf wiederhören!

//Sofi

3 kommentarer:

  1. Nå, jag gissar att det är trevligt att ha fått en madrass att sova på iaf ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, bildbevis sen då du varit till frissan! Visst? Och visserligen e d tråkigt med nedgångar men vi vet ju alla att HE BLIR NO BRA! :) kramar <3

    SvaraRadera
  3. Maria: jup alla gånger!
    Emma: Juu, ska försöka me det. Nu sköts det dock upp för jag hade för socialt rolit i helgen för att hinna gå o check it out.
    Tack! Kram <3

    SvaraRadera