lördag 23 januari 2010

I am sailing...

Så sitter man här på båten igen då going home... Har väldigt tudelade känslor; å ena sidan ska det bli väldigt kul o umgås med syskonen (jag har bokat kvällen för SingStar o film så det kommer att bli grymt, nu när det int blev nåt 70-tals disco den här helgen iaf...) o sen träffa o fira kolltrollet på måndag. O försöka ta sig ut i naturen o vandra lite (motion + tid att rensa huvudet). Men å andra sidan så var det åter igen jobbigt att lämna pojken o veta att man int får se honom igen på tre hela dar... O sen va upptagen när man kommer tillbaka... Jag är inte så värst snäll mot honom med min tidsdisponering o bättre kommer det int att bli, bara sämre... Nåja nog ska jag väl överleva.

Igår kväll så var det sitz, halar sådan till o med (y) för abisarna som faktiskt kunde bete sig rätt bra (annat var det med vissa gamyler, pinsamt säger jag bara). Det var skoj att se folk som man int sett på länge o faktiskt helt ok att va me så många ålänningar på en gång... Det fanns inget lönnis eftersläpp o planen var The Monkey men vi var ett gäng som kände att nope, int när vi e i halare (o kanske sku vi int ens fått komma in...). Så via en sväng till Simon bar det av till Edison, eller iaf till entrén där vi dock nekades för 'opiskelijahaalari ei pääse sisään' (eller hur han nu sa det...). Tsss, va e det för fasoner! Nå men Bremer kan man alltid lita på (y)! Dock stängde de ren 02, nå fick pojken att komma så tiden där var helt trevlig. Dock så lyckades vi aldrig komma in till Knasliet (p.g.a. en viss annan persons fasoner som int e helt acceptabla, usch!). Men men en trevlig kväll in all, i motsats till morgonen... Höll först int på o fatta att det var alarmet på telefonen jag hört... Men iväg kom jag o jag har varit lite duktig på färjan faktiskt (skickat viktigt mejl o läst ett kapitel i Gulliver's Travels.

Nästa uppdatering blir från Ooooländskt territorium!

Arrivederci,
Fi

6 kommentarer:

  1. Du menar att du inte saknar Otakt som du bara fick se tre gånger denna vecka då ;P Nå nä, jag tänkt själv just att d nästan blev lite väl o ha allt detta här på en gång...men åtminstone fick jag städat XD

    SvaraRadera
  2. haha nog lite nog :) Hur gick det idag förresten? Blev ni anfallna av foton o urklipp eller betedde dom sig? ;P

    SvaraRadera
  3. Nå dom var lite oförskämt många och osorterade, och somliga vägrade tala om vad och vem de föreställde. Men vi kom fram ända till 2006 och konstaterade att det behövs ännu en mapp till. Så inte behöver du oroa dig att arbetet tagit slut ;)

    SvaraRadera
  4. haha okej, nå men bra så :) O så får Malin o jag hjälpa till också så att det int bara e ni som slitit :)

    SvaraRadera
  5. jo vi konstatera efter ca fem timmar att vi inga sku ha orkat jobba ordentligt mer iaf just då...fast stackars Lisa blev inga av med mej sen iaf fast hon gick hem till sig(men mej var det nog inte synd om)

    SvaraRadera
  6. oj men ni orka ändå så länge! Nå knappast var det nu så synd om henne heller :P

    SvaraRadera