måndag 11 januari 2010

Random jullovspix

Tänkte i bilder berätta om resten av mitt jullov, nu när man e tillbaka i verkligheten... Schysst verkligen att ge oss två föreläsningar så där mitt i allt när vi bara var inställda på att ha en... Bläää... Nå nog ska det väl gå det med.

Nå hursom, en del av bilderna är det kära syster som står som fotograf eftersom
a) hon fortfarande tycker att jag e värdelös på att fota
b) hennes kamera gick slut (o e tydligen för gammal för att det ska lönas att reparera den)


Middagsbjudning 27.12.09 (Potatis, kalvstek o sås, yummie!)



Stämningsfoto!



O så måste det spelas lite spel! Här är det Geni 2000 som gäller (men det spelades även Europa-spelet o Mexican Train)


Jag funderar!

Team M&Ms (alltså mamma & mommo) som jag så cleaverly döpte dem till överlägger



Jag o Ulla; ett mycket bra team eftersom vi lyckades sluta på andra plats efter faderskapet som fick köra solo eftersom han alltid vinner ändå...

Saknas tyvärr teambild av team "småsyskon" som tappert kämpade på


Jag o frassin i min säng (syster tyckte att detta var en kul bild att ta)



Hanna ville också testa :)



Mitt ständiga jullovsbroderiprojekt (hur länge ha ja hållit på, sen 1999 typ åtminstone...) a.k.a. göra mommo glad o sitta med henne en stund


Syrrans inte lika antika projekt :)


Sen så bar det av till Åbo för nyårsfirande men av det har jag inte så mycket bilder eftersom jag inte vågade ta kameran med ut i natten o så hade vi så mycket att snarvla om att jag int hann helt enkelt då när vi var hemma.

Arrivederci,
Fi


2 kommentarer:

  1. Oj, Geni! Vi har ett urgammalt Geni-spel (som faktiskt är köpt i Godby, och vi fick rabatt för asken var lite mosig i hörnen). Visste inte att det finns ett nyare :)

    SvaraRadera
  2. haha wow tufft :) jo vi fick det väl i julklapp till familjen typ där innan millenieskiftet :)

    SvaraRadera