måndag 4 januari 2010

Julafton continued...

Som först höll på att bli julafron... hmmm... Mystiskt freudiansk felskrivning... Nå väl...


Lilla jul-granen i hallen med sin sparsamma klädsel




Stora jul-granen som inte den heller var så värst utsmyckade eftersom ngn verkar ha ätit upp allt glitter...

Samtidigt som yrvädret drog vidare anlände mamma, mommo o fammo från julbönen. Sen var det dags för att traditionsenligt titta på Kalle Anka. Tomteverkstaden e grym varje år :) Som vanligt sen är det kaos med maten men till slut stod även den på bordet o gott gott var det! Mamma har kommit på att det är tradition att broder ska läsa julevangeliet så, så även i år. Efter det bakade syster o mamma julstjärnor medan jag o brorsan åt fikon o vi lyssna på julmusik. Min syster har en fix idè att innan vi får öppna våra julklappar måst vi kolla på Karl-Bertil Johnson så att vi känner oss mer tacksamma. Ja ja bra bra, nu vill vi ha klappar! Även i år var tomten generös med klappar:




Här studerar syster o bror det nya SingStar-spelet (som faktiskt int hade ngt namn) som jag förärat oss :)




Delar av mina klappar med lite av pappas skymtandes i bakgrunden. Dock skänkte jag senare yoghurtnötterna åt min bror eftersom det int riktigt är min cup of tea



I brist på bättre fantasi fick pappa en flaska Jekku, o hans granskande min (som om han int sku ha sett det för, hah) måste förevigas.

Vi hann inviga SingStar-spelet innan det bar av till midnattsmässa o sen var den julaftonen slut!

Arrivederci,
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar