onsdag 6 januari 2010

Juldagen :)

Den kan sammanfattas i två, nej närmare bestämt tre ord; skogspromenad, snålblåst o utgång! Det första o det sista var helt trevligt båda två även om det ganska så i princip är varandras motsatser! Men snålblåsten sku jag bra ha klara mig utan för att den
a) tog tag i bilen (notera: stoooor Opel farmare...)
b) gjorde att det var svinigt kallt att gå till o från krogen o att köa.

Nå hursom här följer promenaden i bilder:


Tour guiden, a.k.a. pappa som under turen berättade små historier om ställena vi passerade (en dos lokalhistoria m.a.o.)




Ett stycke broder som gjorde allt för att int fastna på bild



Syster-yster framför Högbolstads /högborstas/ Vårdberget a.k.a. Vårberget eller /Vuålberget/ som tydligen farfar sku ha sagt




Janssons skifte, varför det heter så minns jag int eller så var det så att det gjorde int farsgubben heller





Int nu heller lät sig brorsan fångas...





Ett litet träsk som tydligen hade ett namn (fast det finns större sådana som saknar det) men det har jag förträngt





Hela familjen ute på promenix :)





Färska älgspår :) Ngt som vi såg mycket av under turen, dock inga actual älgar



Vacker vintervy :) Som ett vykort som fader uttryckte det.



Fint :) Naturens egna konstverk



En bänk att vila sig på i skogen

Från utgången finns det dock inte ngra bilder eftersom jag inte ville riskera att bli av med kameran, igen :P Men hursom en liten spontan förfest bestående av undertecknad, dess kämppis Eve samt kompis Jennie, som e på fel sida Åland i vanliga fall, uppstod i lghten i stan med syster som åskådare. Nå trevligt hade vi iaf o gjorde lite catching up om vad som hänt sen sist. O så exchanga Jennie o jag julklappar, and guess what jag fick en Eddie Gordon-tröja! Precis vad jag ville ha :) Bildbevis på kommande för er som det int säger ngnting för. Kvällen blev till natt som spenderades på stadshotellet o natten blev lång. O guuud va vi dansade o hade det riktigt skoj! Prata me en del människor som man int sett på år o dar. En trötter en var det som la sig på soffan framåt fem-snåret :P

Jo just det fick en 3a i Shapespeare and Tragedy :D

Arrivederci,
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar