tisdag 17 november 2009

Årssitzfixande o annat smått o gott!

Den här månaden har nog till mångt o mycket ägnats åt Britannica ärenden för min del. Det har varit möten, 3 stycken halarutgivningstillfällen för språkföreningsgulisarna samt fixande o planerande inför morgondagens årssitz. Som tur nog fick vi de mesta planeringen gjord i ett tidigt skede så än så länge har det väl inte blivit panik. Men på ett sätt får vi väl lite skylla oss själva för vi har verkligen satsa eftersom vi faktiskt för en gångs skull har lite extra pengar i kassan! Detta gjorde att vi satt 'Hollywood glamour' som tema för festen. Så det har blivit ganska mycke klippande o klistrande o lite till ännu innan det är färdigt o idag så sprang Linn o jag på stan o leta dekorationer o tillbehör så som papperstallrikar, plast- bestick o glas o muggar . Det kommer att bli en kanonfest! Fanny o Linn ska vara sångledare o jag o Marisanna ska servera (så håll tummarna att ja int heller snaps över ngns glammiga klänning...). O det borde komma hela 26 personer om int nå flera blir sjuka... Np men iaf för Britannica e det helt bra uppslutning!
Nej nu ska jag sluta för jag måst fixa o trixa lite till på temat Hollywood o sen är det dags att klä sig för the Japanese dinner som våran lärare i Intercultural communication fixar att vi får gå på, på en japansk restaurang. Det kommer att bli mycke uteätande den här veckan med idag o så två sitzar :) Så int så mycke matlagning, yay! Även om jag härom dan kom på världens bästa o mycke enkla o smarriga recept! Men det kanske ni får höra om nån annan gång.
Arrivederci,
Fi

2 kommentarer:

  1. Snaps e ganska genomskinligt o inte varmt heller. Folk blir argare om du häller kaffe eller rödvin på dom... Nå nä, säkert går d bra =)

    SvaraRadera
  2. Aj jo det e ju sant o det gick faktiskt jättebra o ja tyckt till o me att d va skojigt :) Förutom när ja blev instängd mitt i hästskon när ja servera punschen o alla sku upp på stolarna.. trångt ;P

    SvaraRadera