onsdag 25 november 2009

Oj oj ibland undrar man hur folk funkar...

Igår så hände det två väldigt udda saker:
  1. Innan jag sku iväg me bussen till gymmet för o fara på BodyStep (äntligen! Efter x antal veckors absence) så sku jag spionera lite på datapojkarna via camen på deras hemsida (mycke bra sätt att hålla koll på karln btw :P). Men va får ja se, jo deras maskot Herr Kanin dinglandes i en hängsnara... Ja bara, "what"?!? Hur gamla e ni egentligen? Jag kunna ju förstås int hålla mig utan jag var ju tvungen att fråga sen att why? Förklaringen var att de hade blivit lovade morotskaka men det hade int dykt upp, så Herr Kanin hade tagit det väldigt hårt... Oj jisses säger jag... P försvarade sig iaf med att dom andra redan hade hängt maskoten när han dök upp... Ja ja...
  2. Jag tog bussen hem från gymmet i godan ro (den kommer från Varissuo->Itäharju->Torget). Mitt i allt så hör jag hur det smäller till! Jag hoppar förstås till lite o tittar runt mig. Då inser jag att det är ngn j*vel som har kastat ett ägg på framrutan!! Seriöst, gör verkligen folk såna saker nuförtiden? Helt cp...

Oj oj så vart är världen på väg kan man undra?!? Nej nu ska jag fortsätta att kolla på o analysera My Big Fat Greek Wedding ur interkulturellt kommunikations perspektiv...

O snart e det glöggrunda vilket betyder party all night long! Yay!

Arrivederci,

Fi

4 kommentarer:

  1. ja du...att anse att ens maskot kan vara levande anser jag vara ett helt normalt vuxenhetsteckan (iaf hos folk som umgås med mej ;) ) men misshandel av maskot o lek med fel sorts frågor e en helt annan sak! O flygande ägg e ju bara dumt...blä

    SvaraRadera
  2. haha jo att den lever har int ja heller nåt problem me :P
    jo misshandel av maskot e strängt förbjudet!
    Ja menar d... cp..

    SvaraRadera
  3. Ägg? Seriöst? Neee-ee, int förstår ja heller hu di (somliga) funkar.

    SvaraRadera