fredag 20 november 2009

Quick report

Årssitzen blev mycket lyckad; folk hade det trevligt o kvällen fortlöpte utan ngra större missöden. Det var helt klart mödan värt o nu vet jag att jag åtminstone klarar av att servera på en Britannica sitz :) (y), vilket är bra att veta för kommande år. Det var lite slött att det dök upp så få människor till eftersläppet o att halva gänget sitzdeltagare försvann så snabbt. Men vi som blev hade det kul fram till en fyra-tiden på natten. Tur att det int var ngnting innan linguistics kl 13 även om det blev stressigt att hinna till det med eftersom jag e så trög på att stiga upp. Nåväl det överlevdes i vanlig stil, int kul med andra ord.
På Otakts höstmöte igårkväll så valdes jag till ordförande för nästa år. Ju mer jag tänker på det desto roligare känns det o det känns bra att jag valde att ställa upp även om det kändes läskigt; allt för föreningens bästa! O jag e ju int på långa vägar ensam, de flesta från gamla styssen e kvar o så kom Marianne med också (y), me like! Så det finns f0lk som vet hur saker o ting ska göras så ni kommer att få mååånga frågor, vänta bara!
Egentligen har jag inte tid med att blogga för dagens program är att försöka att så gott det går att skriva hela min literature uppsats, som jag knappt börjat på (woohoo)... För jag har int tid med det igen förrän söndagkväll o måndagförmiddag eftersom jag ska vara på fiolkurs med Arto Järvelä hela helgen o på kvällen e det jam. O ikväll är det sitz igen, yay! DaTe o Kleio's Megasitz, hmm det har blivit mycke DaTe sitzar på sista tiden... Wonder why *ler oskyldigt* :)
Nej nu ska ja tillbaka till late 17th century England and Winstanley.
Arrivederci,
Fi

5 kommentarer:

  1. Nå bra att det känns mer roligt än läskigt :). Själv tycker jag det har varit jättekul, men ett och ett halv år är nog helt tillräckligt ändå. Det blir nog bra det här.

    SvaraRadera
  2. nå lite läskigt fortfarande men känns int omöjligt :)

    SvaraRadera
  3. Heej de va så kiva på både sitzen och eftersläppet! :) Jag hade aldrig tänkt bli så länge på eftersläppet så det var inget illa menat mot er eller sitzen eller faust att jag inte blev längre utan det var helt planerat på förhand! men de va naaajs, vill ta Backstreet Girls igen! :)

    SvaraRadera
  4. Du har nog alla förutsättningar o klara dej jättebra Sofi, inge att oroa sig för :) Men jag förstår dej nog, saker brukar kännas större o allvarligar tills man e mitt inne i dom o märker att det rullar på...

    SvaraRadera
  5. Laura: Va bra att d va omtyckt! Ja hade d å trevligt! None taken! Va roligt att ni ändå stanna så länge ändå om ni sku upp tidigt :) Yes Backstreet girls rockar (y)!
    Maria: Tack tack :) E precis så som ja ha tänkt så sen mitt i allt e d väl int så läskigt längre, förhoppningsvis

    SvaraRadera