tisdag 10 november 2009

Hej hopp i lingonskogen...

... för att använda ett av mammis kära uttryck. Kom o tänka på det nu för jag fick se lilla mamma som hastigast i helgen. På lördagseftermiddagen var hon tillbaka i Åbo igen o vi gick på en liten shoppingtur som slutade med nya vinterstövlar åt både mig o mamma samt självständighetsljus, megapepparkaksform formad som Finland o ngra dussin porslin från Anttila eftersom det var rea på serien som jag bestämt mig för att samla på. Så kånka fick vi göra, tur var det dock att jag genast hade tagit i bruk mina nya dojor, which I loooove <3. Sen blev det standardmiddag på Rosso innan det bar av hemåt för att fixa sig färdig för kvällens happening: Late's "2+4 equals barnkalas"! Mannen i flickskocken fyllde år så klart att det sku firas ordentligt. Det blev ett kiva kalas med festande in på småtimmarna. Det innehöll förstås traditionella events s.s. sång för födelsedagsbarnet, blåsande av ljus, tårtätning (tack Emma o Fia!), bullätning (tack mamma!) o t.o.m. metning (ännu mer tack Fia, Emma o Late) där fångsten först var en godispåse o sen en shotbiljett. Är det barnkalas för stora barn så är det :)

I övrigt så förlöpte helgen som den brukar d.v.s. jag fick inte så mycket skolarbete gjort. Men på ngt vänster så blev uppsatsen så färdig att jag bara behövde fixa lite o kolla igenom den på måndan o sen lämna in den inom deadline :) Dock så blev ju int allting till Shakespeare and tragedy färdigt men jag lyckades överleva de dubbla sessionerna med minsta möjliga ansträngning utan att vara helt osynlig, yay!

Annars var måndagen som den brukar; mycket att göra o fullt upp hela tiden. Extra igåtr också då vi hade den extra timmen kl 8-10, blä... Efter fiolen på kvällen var det meningen att jag sku plugga italienska för vi hade prov idag men iställe såg jag på Desperate Housewives o SATC x2 på Nelonen samtidigt som jag pratade me folk på msn o skumma italienska -> multi tasking is the shit I say! Detta resulterade förstås i att jag kom mig i säng på tok för sent eftersom jag fotfarande var tvungen att gå igenom italienskan ordentligt. Det sku väl int ha varit så farligt me en natt så sent men natten före det satt jag också upp o jobba mot en 2-tiden.... Dåligt.... Ska försöka få bättre sömn i natt dock... Nå hursom så kändes det som att provet gick bra så allti ngt. Nu ska jag göra lite italienskaläxa innan det e lunchtime me P :)

Jo förresten så e jag herre på täppan ett tag till för Eve e hemma på Åland o e sjuk.

Arrivederci,
Fi

2 kommentarer:

  1. Chockera oss nu inte med att skriva såhär många inlägg helt plötsligt... :) Va ha hänt??! =)

    SvaraRadera
  2. haha ja vet int va d ha tagit åt mig :) Kanske ja bara undviker att plugga för mycke :P Men ja vet int faktiskt varifrån d ha kommi :D

    SvaraRadera