onsdag 4 november 2009

Se vai via

... eller i översättning Om du sticker är en italiensk rock(!)låt om kärlek (vad annars, Italien - hallå!) från the 80s av en sångerska vid namn Gianna Nannini. Hon är arg på karln som hon tycker att kan sticka o brinna för att han e en skitstövel. Bl.a. säger hon att han kan ta o tända eld på sig när han är på en bar (mystisk bild... hmmm..). Men sen på slutet så tycker hon ändå att om han sku råka ha vägarna förbi så ska han int dissa henne för hon sku nog kunna ge honom sina känslor bara han stannar kvar.Detta gav mig flashbacks för det stämmer ju så väl! Man e arg o förbannad men lika fan sku man kunna ge dom sitt hjärta. Förbannade karlar. Nå tur att denna herreman e en snäll o fin karl. Kanske det kan bli ngnting bra. Här är länken om ni vill lyssna :

Annars nu så var det meningen att jag sku välja min text att analysera till language essayn förcjag fick ju int det gjort igår för ja va så förbannat trött... Det gjorde också att jag skippa seminariet jag hade velat lyssna på o gick hem o baka pizza istället! Som blev god även om jag int ännu e helt överens med jäsdegar... Nåja... O så fick jag sociala me halvsyrran istället för mitt tillstånd som sagt tillät ju int nån BodyStep... Back to business language essayn alltså... Det går trögt me det... Istället har jag varit på fb, läst bloggar, skrivit o läst mejl samt skrivit på detta blogginlägg. Om en stund ska jag fara med Fanny o hämta gulisarnas halare, they'll be thrilled :) Sen så blir det lunch innan ja o Linn ska sätta ihop anmälningslistan till Britannicas årssitz om typ 2 veckor. Känner redan nu på mig att den kommer att bli awesome för vi ha kommit på världens bästa tema! :)

Arrivederci,
Fi

5 kommentarer:

  1. ja jag säger bara det, KARLAR! Vad fan ska vi med dom till egentligen?!??! :@ du kanske kan räkna ut vad som hänt! Fittan, jag är såå fucking förbannad på en viss persoN!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad kan man säga mer än att "Karlar är nå opålitliga kräk". De tåls att repeteras.

    Värst va italiensk du ha blivi nu med musik å pizza :P

    SvaraRadera
  3. Hanna: joooooo fan ta dem oftast! Jo gissa d.. du har rätt o va arg!
    Fia: sant sant :) Joo tydligen så ha ja börja få känsla för d här l'Italia :)

    SvaraRadera
  4. jaaa! har fortfarande fucking inte hört ett skit! snart ringer jag o skäller ut honom tror jag!!!!! gaaaaaaaaaaaah! jag behöver en shoppinghelg från holmen nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

    SvaraRadera
  5. I hear ya'... Sånt e SKIT. Se till o lag dig hit i helgen jo!

    SvaraRadera