tisdag 24 november 2009

Snart e det lillajul!

Men innan dess är det en del att ta itu med... Jag sku framför allt vara mera aktiv med vårat intercultural communication-project o framför allt sku vi borda bestämma en tid för vårat experiment... Men det måst säkert antagligen bli fler sessioner ändå så att vi ska kunna komma fram till ngnting bra... Man skriver int 10 sidor på bara bullshit... Sen så fort en uppsats är färdig (jo ja hann faktiskt skriva min litteraturuppsats färdig, men då satt jag visserligen i Arken o skrev till kl 11... Men jag sku banne mig ha den färdig!) så ska man tänka på nästa... Nu är det en filmanalys till intercultural communication som jag ska lämna in på tors som jag int riktigt har börjat på än...
Å inatt fast jag hade jobbat som en dåre på kvällen o var jätteslut så tog det jättelänge att somna o så var jag igen jättetrött när jag vakna så jag fick bråttom till italienskan o jag var t.o.m. 3 min sen. Men det var tur att jag kom för vår lärares typ ~60-åriga vännina från Florens va på besök till oss o hon va jättetrevlig. Skådespelerska är hon till yrket så hon berätta att hon älskar att prata o att berätta om sig själv, vilket hon bevisade. O så fick jag också lära mig att Santa Lucia sången på italienska handlar om stadsdelen Santa Lucia i Neapel o int om helgonet... Den svenska o den italienska texten är verkligen helt olika. Intressant men lite spoiler för stämningens skull...
Nä nu ska jag äta middag o sen förhoppningsvis hinner jag spåna lite på analysen innan det äntligen ska bli BodyStep igen! Ser verkligen framemot det för jag har int träna ordentligt på länge..
Arrivederci,
Fi

2 kommentarer:

  1. vad är det månne som e så ruskigt bekant med "sen så fort en uppsats är färdig så ska man tänka på nästa" och "har int träna ordentligt på länge"... ;)

    SvaraRadera
  2. tja d e tydligen vanliga fenomen :P

    SvaraRadera