fredag 1 juli 2011

Blogging from my iPad for only 3,99€

Jup, det stämmer mitt första köp från App Store (alltså excluding free apps) blev en blogg-app, yay! Blogsy som jag läste en review att ska vara den bästa blogg-appen out there. And so far so good!

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera, ett blogginlägg på 3 veckor is not cool... Men om vi tar det from when I left off the last time så kommer vi snart ikapp! Ni som är observanta märker att det nu fattas en dag i programmet i det förra inlägget. Detta är för att jag hade börjat datera Connecticut inte bara fel, utan också för tidigt. Men aaanyway...

18 juni - Farsdag i USA, möte m småkusiner o pizza party

Småkusin Johan anlände, not a talkative person men helt trevlig. Han ska gifta sig i september och förra helgen (!) var möhippan. Everything's bigger in America... Sen var det pizza party vid Verna (min pappas kusin) pool dit småkusin Cheryl med familj (man och 2 barn; 13 o 8). Yummy pizza från Tootzie Patza vilket betyder kokko i huvudet på italienska. Newsflash: pizzasmaken allas-vår-favorit Hawaii är tydligen exotisk i USA eftersom första gången pappas kusin åt det var, hör och häpna, på Åland!

19 juni - NYC take two

"Gamlingarna" hade fått nog av storstaden men inte vi yngre så det blev ännu en resa med tåget till New York. Denna dags program:

  • Battery Park med statyn som överlevde WTC & Staten Island ferry tur/retur för att ta kort på Frihetsgudinnan; nice and cheap och lite köande.
  • Promenad genom Financial District; Wall Street (jääätte tiny gata), New York Stock Exchange och Ground Zero som just nu inte är så mycke Zero utan snarare en gigantisk byggarbetsplats.
  • Promenad till Brooklyn Bridge inklusive photo shoot a la woman waiting under bridge for lover (tydligen en klassisk pose vilket min syster - romcom experten i familjen - upplyste mig om.
  • Chinatown och Little Italy där det förstnämnda håller på att uppsluka det sistnämnda vilket jag tycker är lite saf eftersom jag gillar italienskt bättre än kinesiskt. I alla fall åt vi italiensk isglass och jag fick titta på handväskor medan de andra snällt väntade på gatan.

20 juni - Bye bye CT, hello Greyhound!

Avsked från familjen och pappas kusier och det var dags för Petes och mitt äventyr med Greyhound till Virginia Beach. Helt ok sätt att ta sig fram på men man ser nog en massa underliga personer där specielt på Port Authority i New York.

VA Beach får ett eget inlägg för jag kommer inte ihåg allt just nu... Men på återskrivande. Ha det bra alla!

Sofi

2 kommentarer:

  1. Lustigt vad alla apparater kan göra nuförtiden- pyttesmå prylar kan sånt som knappt datorerna kunde för ett tag sen ;D Fortsätt o ha det bra, lycka till med praktikjobbet!

    SvaraRadera
  2. Jup det är nog lite knasigt det jo..
    Tack tack Maria!

    SvaraRadera