lördag 2 juli 2011

Virginia Beach

21 juni - Ankomst, brunch, supply shopping och finally the beach!

Upon arrival, insåg vi att vi hade beräknat lite fel men efter en dyr taxiresa och ett snällt hotell var vi incheckade ren kl 8 på morronen. Nap, följt av bruch på Burger King och inhandlande av förnödenheter s.s. beachtovel, limsa och poptarts. Därefter utlistande av bussystemet innan vi äntligen kom till den ljuvliga stranden som tillsynes aldrig tog slut. På hemvägen vimsade vi på lite innanvi hittade hem. People, America is NOT made for walking...

22 juni - En dag på stranden

Vi var ute lite mer i tid och njöt hela dagen på stranden efter en American breakfast at Denny's (en diner-kedja). Sola, läsa bok och leka i de härlig vågorna i vatten som inte alls var kallt så fort man kommit i :) Lovely! På kvällen avnjöt vi vad 7/11 kunde erbjuda nämligen hot pockets och vin för lite på 3 dollar. Inte helt illa faktiskt.

23 juni - En amerikansk "park" och lite mera beach häng trots risk för thunderstorms

Vår plan var att kolla in parken bredvid stranden. Som alla andra amerikanska parker vihar stött på var inte hel,er den här som hemma utan mera som en nationalpark vilket vi kom fram till att den här också var. Det var dock en fin oas att vandra i även om vi (läs: jag) var trötta efter promenaden till parken. Hemma skulle vi kalla upplevelsen för attha gått en naturstig typ genom ett orört område med stigar genom skogen. Sedan blev det lite strandhäng trots risken för åska. Molnen såg hotfulla ut men de gled bort och det var faktiskt rätt skönt att slippa direkt solsken. Det var ju ändåv varmt! Middag på Pizza Hut, buffén en liten besvikelse pga avsaknaden av färsk Hawaii. Dock botades det med ett dopp i hotellpoolen innan vi chillade framför tv:n med det som återstod av vårt vin.

24 juni - Amerikansk midsommar: shopping at the mall plus middag at DK's Grill Mongolian BBQ

Många härliga plagg och prylar fick följa med mig från Pembroke Mall; linnen från Debs, klänning och kjol från Kohl's, present åt Petes lillasyster från Claire's. Dessutom fick jag smeka (få int fel idéerna nu bara) Janet Evanovich's nyaste bok på Barnes and Noble, himmel! Dessutom mathandlande på K Mart därifrån jag också fick en efterlängtad solhatt med rosa band för endast $5 :) Vår fantastiska midsommaraftons middag avnjöts på DK Grill Mongolian BBQ. Ända sedan jag första gången upplevde denna typ av matlagning har jag varit hooked men har inte kunnat uppleva det förrän nu. Om ni nån gång har chansen rekommenderar jag varmt att ni provar på denna ädla form av matlagning som härstammar från Djingis Khans sätt att laga mat. Mongolisk mat alltså, kolla upp det här. Väl hemma på hotellet blev det att packa, packa...

25 juni - Avfärd från VA Beach

Woo en dygnslång resa VA Beach - Richmond - DC - Baltimore - Pittsbourgh - Indianapolis... I Richmond fotade jag stadion där ett band spelade utanför och en baseball match skulle hållas. På sleeping coachen från Baltimore till Pittsbourgh hade vi en chaufför som presenterade sig med följande ord:

My name is Earl

De första dagarna Indianapolis återstår ännu att berätta om men snart borde jag vara up to date!