lördag 23 juli 2011

Sleepover x 2 och baseball

På måndagen skulle jag alltså på besök till min supervisor som bor i en suburb till Indianapolis, nämligen Zionsville och som verkar vara riktigt mysigt. Området där hon bor, Austin Oaks, är riktigt posht med många fina och enorma villor. Vi for från jobbet vid 3-tiden för att hinna fånga lite solljus. Vi körde gnm samhället istället för att fortsätta längs hela interstaten för att hon sku handla vin + ville visa mig det. Vi handlade vinet, efter lite om och men med supposedly borttappade telefoner vilket visade sig vara falskt alarm (inte från min sida hör och häpna!). Sedan gick vi in och kollade i en liten butik med designade tygartiklar, tänk Marimekko men amerikanskt :) Kmr tyvärr inte ihåg vad det hette så att ni kan titta själva men fint var det iaf. Hemma hos min supervisor visade hon mig sin trädgård vilken var ganska stor ändå för att vara suburbian. Efter det skjutsade hon mig till Austin Oaks' Community Center där det finns idrottshall och festutrymme samt dagens mål - en pool dit alla i området har en egen nyckel, snacka om lyx. Dock stannade hon inte och solade/simmade med mig eftersom hon hade det ena och det andra att fixa med inför sin semester till Cape Cod som var på inkommande. Jag hade det trevligt om än det hade varit roligare med sällskap. Hon kom efter mig och vi for hem. Medan hon lagade mat fick jag chilla med a magazine. Som förutspått fick jag kokt potatis, yay I've missed that! Också ugnskokt fisk och ratatouille, vilket jag inte trott att jag tyckt om förut. Tydligen är det skillnad på den som kommer från en fryspåse och den som man lagat själv, go figure :P Oops, jag höll på och glömma rågbrödet med den kallrökta laxen, mums! Efter middagen fick jag ännu efterrätt, hallonpaj gjord på färska bär, och vi diskuterade det ena och det andra. Min supervisor är lite av ett healthfreak som stiger upp kl 5.30 om morgrarna för att träna och därför går hon och sova tidigt vilket ledde till att jag hade resten av kvällen dör mig själv till att skriva blogginlägg bl.a. :)

Följande morgon fick jag våfflor som man värmde i brödrosten och till det björnbärs- och hjortronsylt och yoghurt, riktigt lyxigt! Den frukosten sku jag gärna ha igen :) Arbetsdagen sen var ganska busy med en massa ärenden att fixa förutom den numera sedvanliga excel-listan som det var lite drama med p.g.a. olika orsaker. Det gjorde att jag inte gick och hämta lunch utan överlevde på ett äpple istället. Sen var det meningen att jag sku vänta downtown och vi sku fara på baseball men det kom counter orders eftersom the free food vidbaseballen började senare än beräknat. Så jag tog bussen hem och vi åt sandwiches till middag innan vi for downtown till Victory Fields dit vi hade gratis biljetter till matchen Indianapolis Indians-Charlotte whatevers (de var inte vårat lag!). Förutom matchen hade vi också biljetter till picknick-området där det serverades hamburgare, hot dogs, bönor, fruktcocktail och mega chocolate chip cookies för att inte tala om free soda :) Själva baseballen var lite trååkig eftersom jag inte kunde reglerna. Men mitt sällskap var desto bättre; Amos var söt när han ropade 'Score!' när vårt lag var inne och 'Don't Score!' åt det andra laget :) Maten var också awesome i all sin enkelhet, det stämmer som de säger att gratis är gott! :) Grädden på moset kom i en intermission i spelet och ett inslag som typ hette kiss for the camera och en kille friade till sin flickvän! Sånt som bara händer på tv typ, awesome! Dagen hade en bra avslutning efter den stressiga jobbdagen. Men när vi kom hem bar det rakt i säng.

Onsdagen var en vanlig jobbdag och jag fick ett nytt projekt att jobba på tills min supervisor sku komma hem från semestern. Dock var det ingen vanlig annars utan det var Amos femårsdag som han sett framemot sen februari tydligen :p När jag kom hem från jobbet var b-day boy i simskolan och hemma pågick förbededelserna för fullt för kvällens sleepover party; icecream cone cupcakes glaserades, 150 vattenballonger höll på och fyllas och pizza beställdes. Både barn och vuxna dök upp med presenter och det var mat, cupcakes och presentöppning innan vi deog vidare till en öppen gräsplätt i närheten där det blev att testa ngra av de nya leksakerna Amos fått i present plus förstås the epic waterballoon fight - som dock endast tog 10 minuter jämfört med de 2-3 timmar som det tog att fylla dem... Sedan for de vuxna och de minsta av barnen hem medan de sex barnen + Amos såg på How to Train a Dragon, en animerad film om vikingar. Jag hade inte sett den förr (och såg int den färdigt heller) men den var rolig! Förutom att jag störde mig på att the so called vikings hade skottsk accent, what's up with that?!? :)

Oh well det var den halva veckan. Resten av veckan har kommit med en hel del otrevliga nyheter som jag gärna sku vara utan..

På återskrivande,
Sofi

4 kommentarer:

  1. Tänkt att vi tar och läser och kommenterar på alla inlägg vi bara slipper åt nu när vi ändå är på gång:

    För det första, jättefina bild den där första med klockan.Skulle nästan kunna höra hemma i en animerad Toy Story-film.

    För det andra, i och med att du håller på och äter så många goda rätter så är det bara att börja bjuda oss på amerikanska våfflor också, en annan blir ju riktigt sugen, och någonting måste ja ju få som "tack" för att jag haft på vara din stol (Jååå, för du är ju den som han benefited from it...)

    För det tredje tre frågor: vad köpte du åt gossen? Med nyheter syftar du väl på Norge, eller går saker och ting galet i din current side av världen med? Och sist, vilket datum var expected arrival till Åbo? Jag är troligen där sista helgen + veckan i augusti, så hoppeligen skulle vi kunna hinna ses :)

    SvaraRadera
  2. Haha det ar bra, jag gillar kommentarer :)

    Thanx men jag kan int ta na creds for det, googlade bara :P Haha mm det stammer!

    Haha vafflor vet jag inte om jag kan cough up men nog ska du fa ngnting, var inte orolig! :)

    Jag kopte en kickboard med spindelmannen-motiv och en boll att leka med i vattnet for att encourage hans simmande :)
    Mm det ar nog Norge men ocksa lite annat som att Petes tag krockade med en bil pa torsdagen (dock ok, bilpassagerarna skadades men overlevde), samma dag var det en olycka i en korsning som jag precis hade varit i med bussen 1 h tidigare + ovantade dodsfall, speciellt det faktum att en av vara avlagsna, men mycket narastaende, slaktingar som vi just traffade pa reunionen gick bort i lordags.. Sa det blev lite mycket pa en gang..

    Jag maste med andra ord skynda mig till Abo da, jag kommer till Swe dock forst den 29 och maste vi Aland och packa om lite. Exakt vilka datum ar du i Abo?

    SvaraRadera
  3. Haha, trodde dessutom att du skrev på dialekt i och med avsaknaded av "å/ä/ö", "jag kan int ta na creds for det", märk "na"-et...

    Hyvvadådandist, he va lite tjockt me bad news där, ska hoppas att inga sådana kommer på nytt på länge länge...

    Kan no bli tight me tid där, är i Åbo (Nagu?) ganska säkert sista veckoslutet (Forneldarnas n' sh*t) och så 30:e, men 31 kl. 12:00 far jag mot Lyon från Hesa (via Kastrup blev de), så nästa gång vi ses blir väl i Lyon då? ;)

    SvaraRadera
  4. Haha bara avsaknad av tålamod att copypasta :p Men de ser ganska coolt ut som dialekt :)

    Mmm man får hoppas det.. Världen e nog ganska upp och ner nu.

    Joo det verkar nog så.. Hinner till finland förrän 30.. Så Lyon it is! Count on it! :)

    SvaraRadera