torsdag 14 juli 2011

Jobbrelaterat sen sist...

På jobbet har jag egentligen inte haft några riktiga wow-uppgifter men det är spännande att följa med hur riktigt kontorarbete går till. Att sitta framför en dator hela dagarna i ända är dock ingen dans på rosor kan jag säga. Speciellt inte i ett kontor med förinställd airconditioning, alltså kaaallt! Jag sitter mest och klickar igenom en excel-fil full med namn och googlar dem, vilket förbättar mina googling skills men samtidigt är det dåligt för arm och nacke. Som tur är har jag bara en 170 namn kvar att gå igenom... Det får dock vänta nu för jag har fått en annan uppgift nämligen att planera och koordinera busstransporterna till field tripsen för Tsuda-programmet i augusti. Jag är nämligen IndyGo-experten medan Lauren som är programansvarig är bortskämd med sin bil.. Så lite bra i alla fall att jag inte valde att hyra bil. (Fotnot: Jag funderar dock att i något skede ändå göra det så att jag sku kunna se lite mer av resten av Indiana, typ ta en helg och göra dagsutflykter.)

Jag har dock inte bara jobbat med min lista utan jag har också varit kontorshjälpreda, d.v.s. kopierat papper och scannat in dokument (som visade sig vara mer krångel än förutspått för att få alla sidor att stanna kvar i samma dokument) för att sen skicka dem till någon. Jag har också provat på att vara PA åt min supervisor vilket innebar att jag sprang till cafét one block away och köpte yoghurt parfait plus att jag hämta hennes FedEx-paket från receptionen. Jag har också nu måndag och tisdag lekt vikarierande sekreterare, eller egentligen office manager, då ordinarie var sjukledig. Jag fick sitta vid hennes desk med nyare dator och TVÅ skärmar (det underlättade såå mitt googlande och jämförande med excel-filen) och svara i telefonen när det ringde. Det var kanske inte så anträngande men nog lite spännande att mitt i allt kastas in i en sån situation.

Jag har mest haft med mig lunch till jobbet men två ggr (förra torsdagen och nu i tisdags) har jag varit ut och äta. I torsdags var vi till ett ställe som jag tror hette Eat Sandwiches där man fick designa sin egen smörgås eller sallad, lite som subway. I tisdags var vi till en matvagn vid the Farmer's Market bredvid Wishard Hospital. De hade organiska produkter från the slow gardens bredvid White River State Park. Lunchsällskapet har varit office manager Camilla och Alicia som hade Camillas jobb tidigare första gången och andra gången bara Alicia.

On a good note verkar det äntligen vara finalised att jag får följa med till Chicago, awesome! En extraplats i bussen har det alltid funnits men lov om extra rum på hotellet fick klartecken först idag. Inte för att jag kommer att få det rummet själv men det bryr inte jag mig om. Jag menar, hur många ggr har jag inte delat hytt med vitt främmande människor eller sovit på ett skolgolv fullt med folk, kända och okända, män och kvinnor? No biggie!

På kommande har jag ett inlägg som jag vill ägna åt vad jag kalla den amerikanska paradoxen! Det ni!

På återskrivande,
Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar