onsdag 20 juli 2011

Ett par dagar fyllda med aktiviteter

Denna helg blev lite mer aktiv än de två senaste i och med att jag hade lite aktiviteter inplanerade. Det började på lördagsförmiddagen med att jag följde med Alicia och hennes två flickor Liani och Marley till världens största barnmuseum som vanligtvis har jättedyrt inträde. Dock tack vare Alicias membership slapp jag in gratis! De har verkligen ansträngt sig och byggt upp en massa fantastiska lekvärldar åt barnen; allt från dinosaurier och kinesiska drakar till Barbie och Dora & Diego-land (efter ett barnprogram som lär barn lite spanska, det första programmet i sitt slag) fanns det att bekanta sig med. Vi var bara där i två timmar så vi hann förstås bara se en liten del. Lite besviken är jag över att jag inte hann se Barbie fashion-avdelningen. Efter muséet var det meningen att vi sku ha ätit lunch på restaurangen Zest men p.g.a. att adressen inte var nerplitad hittade vi inte dit utan det blev Taste istället. Och det var minsann ingenlet down! Det var jättebra! Man kunde bygga sin egen sallad vilket jag gjorde och den var awesome. Väl hemma igen pratade jag med pojken där hemma innan det bar iväg till poolen, denna lördag igen! Det var som vanligt trevligt och skönt att svalka sig i vattnet. Jag fick också en ny vän i form av en liten flicka som frågade om jag ville leka med henne och vara hennes vän. Inte kan man ju säga nej till ngt sånt även om det kändes lite skumt. Lördagens middag var som vanligt yummie! På kvällen tittade vi som tidigare nämnt på The American starring George Clooney och Irina Björklund (ni vet hon som spelar huvudrollen i Colorado Avenue och Minä ja Morrison) faktiskt i ung. 5-6 minuter, hur coolt är inte det!

Söndagsmorgon hade jag egentligen tänkt spendera med en yummie waffle på Taste (blev inspirerad från förra visiten) men eftersom jag var för lat för att fara iväg blev det istället att laga egna plättar som jag avnjöt med honung och blåbär i avsaknaden av maple syrup. Medan familjen var i kyrkan passade jag på att träna lite i vardagsrummet. Jag har laddat ner ett par gratis träningsappar till min iPad, bl.a. cardio och yoga. Blev dock avbruten av Jehovas Vittnen som knacka på och överlämnade en inbjudan vilken jag min vana trogen rev i små bitar och slängde i roskisen. Jag tyckte det var lite dålig stil att mamman tagit med sig dottern för sympati... Efter träningen pratade jag först med PeteFaceTime och sen med HannaSkype. Mycket treligt! På eftermiddagen tog jag en tur med bussen till Glendale Mall där jag skaffade mig en carry on-väska från Macy's (jag skicka ju hem den andra me Pete) och födelseagspresent och lite annat smått och gått från Target. På kvällen var det åter dags för Sunday night dinner. Dock gillade jag förra veckans middag med det andra neighbouhoodet bättre men det blev ändå lite intressanta diskussioner, bl.a. med Chris the dentist.

I måndags efter jobbet som vi slutade tidigt fick jag följa med hem till min supervisor. Mer om det, tisdagens baseball och onsdagens barnkalas är på kommande.

På återskrivande,
Sofi

Ps. Austin Oaks heter området där min supervisor bor i Zionsville, IN. Check it out!
Ds.

2 kommentarer:

  1. Vitsi, jag vill också till det där museet, har en känsla av att jag skulle trivas alldeles UTMÄRKT. Kul också att höra att det finns shoppingmöjligheter i Indianapolis :P hur mycket extra blir det att ta med sej hem?

    SvaraRadera
  2. Jup, det passar nog at bade stora som sma :)

    Jo shoppingmojligheterna ar liite for manga for att det ska bli ekonomiskt gangbart.. Men jag intalar mig sjalv att det ar bra investeringar for saker som jag behover plus att mycket kommer att bli presenter eftersom familjen var generos nog att lamna mig med en massa kontanter^^ Sa nog fyller jag mina vaskor med rage :P

    SvaraRadera