torsdag 14 juli 2011

Dagens program so far...

Idag har det varit lite omvaxlande pa jobbet. Imorse borjade jag med att fixa lite egna grejer pa datorn men sedan hade jag i uppgift att koordinera busstransporterna till field tripsen. Det var relativt enkelt att fixa det forsta men det ledde aven till lite re-scheduling av programmet. Sedan hade vi staff meeting i en dryg timme och efter det at jag mina lunch smorgasar innan jag fortsatte med nasta bussplanering. Det gick fort och den tredje kan jag bara skissa lite sa nu ar jag tillbaka till att jobba den elandiga mejlinglistan vilket gor att mina fingrar flyger annanstans pa tangentbordet... Jag har bl.a.:
  • pratat med Pete pa GoogleTalk
  • facebookat; last kommentarer, svarat pa kommentarer, skrivit kommentarer etc.
  • last bloggar
  • kommenterat bloggar
  • kollat efter en ny profilbild till fb fran mitt Picasa-album
  • skrivit detta inlagg :)
Ikvall efter jobbet ska jag stanna kvar downtown och forst utratta lite arenden som att antligen hitta en ny svart ladervaska, toppar till jobbet och/eller en fodelsedagspresent at Amos, min busunge har, som fyller 5 ar. Ngra tips pa vad man kan ge at en aktiv unge som alskar Starwars och Sesame Street och som just nu har borjat ta simlektioner? Alla tips ar valkomna! Sen sa joinar min host familj mig och vi ska kombinera middags picknick med att lyssna pa en GRATIS konsert i serien Concerts by the Canal  hostat av Indiana Historical Society som jag namnde tidigare. Ikvall ar det Beatles Tribute som galler! Sa yay for det!

Andra planer som jag har pa kommande ar att jag pa lordagmorgon kommer att aka med Alicia och hennes dotter till The Children's Museum of Indianapolis som tydligen ar det storsta i sitt slag i varlden och som ocksa passar for vuxna. Det som Alicia vill se bl.a. ar en ny China exhibit eftersom hennes dotter gar pa Chinese camp denna manad (hur coolt ar inte det?!?). Dessutom sa har de ocksa en utstallning med akta movie props, I like! Dessutom sa skrev Alicia att jag garna far stanna hos dem resten av dagen och sen ga med dem pa en gratis konsert i en park nara dem! Later frestande men jag maste kolla med mina hosts om det funkar forst :)

Men nu kanske jag kanske ska aterga till jobbet.. Eheh..

Pa aterskrivande,
Sofi

PS. Inlaggen publiceras i finsk tid for jag har inte andrat blogginstallningarna  ifall ni undrar^^ Om ni vill rakna om sa rakna 7 timmar bakat!
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar